Volvo XC90 Excellence este, începând de astăzi, cel mai luxos model din panoplia constructorului scandinav. Oferit doar în versiunea plug-in hibridă T8, acesta este disponibil de la 123.871 euro cu TVA și poate fi comandat deja inclusiv online.
Până unde ai putea merge pentru a le face pe plac clienţilor, dacă te numeşti Volvo şi eşti un producător auto cu o personalitate puternică? Până într-acolo încât ai oferi dotările unei limuzine de super-lux pe SUV-ul Volvo XC90.
Nu, nu este o exagerare. Volvo XC90 Excellence este înzestrat cu patru scaune individuale și o consolă multi-rol, plasată între locurile posterioare pentru a-i face viaţa mult mai frumoasă ocupanților acestora. O dotare premium, fără doar şi poate, ba chiar extravagantă.
XC90 Excellence dispune de tapițerie de piele și pahare de cristal realizate manual ce poartă semnătura Orrefors – cel mai cunoscut producător din Suedia. Confortul sporit oferit de scaunele din spate individuale și reglabile, prevăzute cu funcția de masaj și cu tetierele concepute special, este completat de prezența unui frigider, a două măsuțe retractabile și a suportului de pahare, prevăzute cu opțiunile de răcire și încălzire.
Modelul plug-in hybrid T8 este animat de o unitate L4 turbo alimentată cu benzină, care pune în mișcare exclusiv roțile din față și este caracterizată prin dubla supraalimentare cu un compresor mecanic activ la turații scăzute și o turbosuflantă dedicată regimurilor înalte de turație. Rezultatele sunt pe măsură: 320 CP și 400 Nm. La aceste resurse se adaugă un motor electric de 87 CP, montat deasupra punții din spate, singura pe care o și antrenează. Acesta duce resursele totale ale ansamblului la 407 CP/640 Nm și este alimentat de o baterie Li-Ion de 9,2 kWh integrată în tunelul transmisiei, în locul axului cardanic de la modelele clasice, devenit redundant.
În modul pur electric, rularea cu emisii zero este posibilă pe o distanță de 40 km, la viteze de maximum 140 km/h, în timp ce sub bagheta modului Hybrid, consumul mediu de benzină nu depășește valoarea insignifiantă de 2,1 l/100 km. (49 g CO2/km).