Alfa Romeo Stelvio, primul SUV din istoria constructorului italian, va debuta pe 15 noiembrie, în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles și nu la Paris, așa cum se credea inițial.
Confirmat oficial drept titulatura finală sub care va fi comercializat noul SUV, numele Stelvio a fost inspirat de pasul Stelvio din Alpii Estici dintre Stelvio și Bormio.
Alfa Romeo Stelvio va fi construit pe noua platformă modulară pe care a fost creat și sedanul Giulia, gabaritul său urmând să se situeze la granița dintre segmentele C și D. Designul va fi unul tipic italian, dominat de rotunjimi ample.
Interiorul va respecta layoutul trasat de noua Giulia, cu o ergonomie simplistă și un număr redus de butoane fizice. Pe consola centrală se va regăsi un display de 8 inch, operat cu ajutorul unui controller rotativ, în stilul celui de la BMW și Audi.
Stelvio nu va fi un off-roader, ci un SUV cu tentă sportivă, complet diferit de fratele american Jeep Cherokee, mai puțin dinamic, dar cu aptitudini superioare în teren accidentat. Singura implicare a americanilor de la Jeep va viza sistemul de tracțiune integrală, dezvoltat de către aceștia. Standard, Stelvio va fi dotat cu tracțiune spate.
Gama de motorizări va pune accentul pe eficiență, în prim plan urmând să se afle noile unități turbo cu patru cilindri lansate odată cu Giulia: un motor pe benzină în trei variante (200, 250, 280 CP) și un diesel de 2,2 litri cu 150, 180 sau 210 CP. Încă neconfirmat este dieselul V6 de 3 litri de la Maserati, creditat cu 250 și 275 CP.