Mercedes E-Class All-Terrain, primul break cu valențe off-road din panoplia Benz, a fost dezvăluit oficial în avanpremiera Salonului de la Paris.
T-Modell era deja unul dintre cele mai versatile modele Mercedes din istorie. Acum, breakul noii Clase E a devenit și mai practic, sub forma noii versiuni All-Terrain cu gardă la sol înălțată.
Rival direct pentru modele cu tradiție precum Audi A6 Allroad și Volvo V90 Cross Country, Mercedes E-Class All-Terrain se deosebește de varianta T-Modell obișnuită prin elementele decorative din plastic cu rol de protecție a caroseriei, pragurile și scuturile suplimentare față/spate și grila cu două bare proeminente din plastic argintiu.
Tracțiunea integrală 4Matic și suspensia pneumatică Air Body Control sunt incluse în echiparea de serie. Garda la sol poate fi setată pe trei niveluri, variind între 121 și 156 mm. În mod normal, E-Class All-Terrain este cu 29 mm mai înalt decât un T-Modell clasic, 14 mm obținuți cu ajutorul jantelor cu diametru mărit și 15 mm adăugați de suspensia modificată. Ridicat la maxim, E-Class All-Terrain vine cu un avantaj de 35 mm comparativ cu T-Modell, însă doar la până la viteze de maximum 35 km/h.
Sistemul Dynamic Select vine cu o setare suplimentară, preluată de la GLE: programul All-Terrain, capabil să optimizeze tracțiunea, ESP-ul și tăria suspensiei pneumatice pentru un grad maxim de confort pe drumurile neasfaltate.
La debut, Mercedes oferă pentru noul E-Class All-Terrain un singur motor, noul diesel de 2 litri și 194 CP, în straiele versiunii E 220 d 4Matic. Acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în 8 secunde, atinge o viteză maximă de 232 km/h și consumă în medie doar 5,1 l/100 km. Ulterior, gama va fi extinsă cu versiunea cu șase cilindri E 350 d 4Matic. Transmisia automată 9G-Tronic cu nouă trepte va fi standard, indiferent de motorizare.