Generation EQ anunță primul dintre cele patru modele construite pe noua platformă modulară MEA (Modular Electric Architecture), un SUV compact cu o autonomie de 500 km.
Cu o caroserie de SUV, Generation EQ este primul exponent al noului sub-brand Mercedes-EQ de modele cu propulsie electrică, EQ. Denumirea EQ vine de la “Electric Intelligence” (“Inteligență Electrică’’).
Cu o putere totală de 300 kW în cea mai puternică versiune și un cuplu maxim de până la 700 Newtoni metri, Generation EQ este propulsat de două motoare electrice montate pe fiecare axă și beneficiază de tracțiune integrală electrică, cu distribuție variabilă a cuplului între cele două punți și o baterie montată sub podea, între punți. Generation EQ accelerează până la 100 km/h în mai puțin de cinci secunde. Generation EQ are o autonomie de până la 500 de kilometri.
Dezvoltată special pentru mașinile electrice, structura MEA este construită din oțel, aluminiu și carbon și este adaptabilă tuturor claselor și dimensiunilor, din orice punct de vedere: ampatamentul, ecartamentul și toate componentele de sistem, în mod special bateriile, sunt variabile grație construcției modulare, care poate da naștere oricărui gen de mașină, de la SUV-uri la limuzine, modele coupe sau decapotabile.
Mercedes a optat pentru un SUV ca prim membru al noului sub-brand Mercedes-EQ și asta datorită cererii mari din cadrul segmentului. Generation EQ va fi urmat de o limuzină de lux (echivalenta electrică a lui S-Class), o limuzină de clasă medie (segmentul Clasei E) și încă un SUV care va avea la bază modelul de clasă mare GLE. Numele acestui sub-brand (Mercedes-EQ) vine de la “Electric Intelligence” (“Inteligență Electrică”).
Din punct de vedere vizual, Generation EQ este un alter-ego futurist al actualului Mercedes GLC. Îmbinările caroseriei abia sunt vizibile, ștergătoarele sunt ascunse, camerele înlocuiesc oglinzile laterale, mânerele portierelor sunt integrate în uși. Principala caracteristică care va diferenția întreaga gamă de modele electrice ‘Generation EQ’ este noua grilă de tip panou Black Panel, pe care se este afișată steaua Mercedes iluminată în alb și care integrează toate elementele luminoase sub o suprafață inedită de sticlă fumurie.
Habitaclul este dominat de un display amplu de 24 de inch care dă senzația că plutește, și care reunește toate informațiile și comenzile, în timp ce un alt display modular, se regăsește între scaune. Ergonomia are la bază suprafețe tactile. Butoanele tactile se regăsesc pe volan și consola centrală. Comutatoarele convenționale au fost păstrate doar pentru reglarea scaunelor electrice. Cabina găzduiește patru locuri individuale îmbrăcate în piele albă. Toate tetierele integrează difuzoare, iar cele din față prezintă ecrane TFT pentru a asigura divertismentul celor aflați pe locurile in spate.
Modulul bateriei litiu-ion este furnizat de către sucursala Daimler, Deutsche Accumotive și are o capacitate totală de 70 kWh. Atunci când bateria este consumată, Generation EQ poate fi încărcat wireless, prin inducție, dar poate fi alimentat cu energie și de la prize convenționale sau de la stații speciale de încărcare. Cu o capacitate de încărcare de 300 kW pe termen mediu-lung, atunci când sistemul european Combined Charging (CCS) va fi introdus SUV-ul electric va fi gata de plecare în 5 minute, primind suficientă energie pentru a rula 100 km.
Puterea este expediată către toate cele patru roti. Sistemul electric de tracțiune integrală cu distribuție variabilă a cuplului poate asigura nu numai siguranță la rulare, dar și dinamică. Mașina ar trebui să ajungă la 100 km/h în 5 secunde.
Evident, Generation EQ este dotat cu toate sistemele de siguranță disponibile în vocabularul Mercedes la ora actuală. În plus, vehiculul poate face schimb de informații în timp real cu alte mașini prin intermediul funcției de comunicare Car-to-X. De asemenea, sistemul de navigație este unul inteligent: harta 3D poate afișa informații despre mediul înconjurător în timp real.
Prețul va fi unul accesibil clienților din data de baze Mercedes, a declarat șeful companiei, Dieter Zetsche, la Salonul Auto de la Paris. Conform celor spuse de însuși Dr. Z, modelul de serie Generation EQ urmând să coste cât un Mercedes GLC cu dotări rezonabile.