Totul despre noul Mini Countryman – acum și plug-in hybrid

Mai mare și mai spațioasă, a doua generație Mini Countryman debutează oficial alături de o premieră importantă pentru brandul britanic: prima versiune hibridă de tip plug-in, cu o autonomie electrică de 40 km.

Cel mai mare model din portofoliul Mini, Countryman a fost reproiectat de la zero pornind de la platforma modulară UKL dedicată modelelor cu tracțiune față sau integrală (ALL4 în cazul Mini, xDrive la BMW) produse de Grupul BMW – partajată cu X1, Seria 2 Active și Gran Tourer.

Noul MINI Countryman este mai lung cu 20 de centimetri in comparatie cu predecesorul sau si mai lat cu aproximativ trei centimetri. Ampatamentul modelului a fost extins cu 7,5 centimetri. Aceasta crestere are ca rezultat o extindere semnificativa a spatiului pentru cele cinci locuri de sine statatoare, precum si o marire clara a volumului de stocare si a versatilitatii in transportul bagajelor. Scaunele din spate pot fi deplasate longitudinal cu pana la 13 centimetri. Rabatarea spatarelor ofera divizare in raport 40:20:40. De asemenea, ofera unghi de inclinare variabil. Volumul portbagajului este de 450 de litri si poate fi extins, la nevoie, la un maximum de 1.309 litri. Aceasta reprezinta o crestere maxima de 220 de litri in comparatie cu modelul anterior.

mini-countryman (12)

Numeroase elemente de design specifice pentru model, precum acoperisul in culori contrastante, stopurile verticale, grila hexagonala a radiatorului si farurile mari, au trecut printr-o etapa de dezvoltare evolutiva. Contururile semnalizatoarelor laterale, pozitionate pe aripi, se prezinta intr-o noua forma, de sageata. Profilul farurilor se abate de al forma circulara specifica marcii. Conturul lor distinctiv si rotunjit, usor asimetric, se imbina cu grila radiatorului pentru a produce o imagine frontala inconfundabila. Luminile de parcare integrate in prizele de aer sunt utilizate standard ca lumini de zi. In combinatie cu farurile LED optionale, aceasta din urma este generata in premiera de o banda de lumina dispusa integral in jurul fiecarui far.

In interior, atat conducatorul, cat si pasagerul din fata, beneficiaza de extinderea spatiului la nivelul capului si a umerilor, in timp ce raza de ajustare a scaunelor a fost si ea extinsa. Reglajul electric a scaunelor conducatorului si pasagerului din fata este disponibil optional si include si o functie de memorare pe partea conducatorului. Montantii ingusti ai caroseriei si pozitia inalta a scaunelor asigura vizibilitatea optima in timpul manevrelor. In partea din spate a noului MINI Countryman ofera loc pentru trei pasageri. Deschiderile usilor spate au fost extinse in comparatie cu modelul precedent, permitand acum un acces mai convenabil. Pe langa latimea interiorului, spatiul pentru picioare este si el semnificativ mai generos.

mini-countryman (16)

Cu o structura orizontala clara, linii extinse si suprafete generos dimensionate, cockpitul conceput distinctiv accentueaza caracterul solid al noului MINI Countryman. Profilul prizelor de aer este un ecou al orientarii pe verticala a elementelor de design exterior. Emblematicul instrument central este integrat in panoul de instrumente si este inconjurat de un inel LED care ofera o afisare luminoasa ca reactie la situatiile de condus, la fel ca ce-a de-a treia generatie de modele MINI. Aceasta facilitate face parte din pachetul MINI Excitement, care cuprinde si lumini LED ambientale si o proiectie a logo-ului MINI din oglinda retrovizoare de pe partea conducatorului cand usa acestuia este deschisa si inchisa.

Controlul electric al hayonului este disponibil optional. Astfel, in combinatie cu Confort Access, este posibila deschiderea si inchiderea touchless a hayonului. Pachetul optional de stocare cuprinde nu numai o podea variabila de incarcare, inele de ancorare si curele de prindere, ci si o insertie din otel inoxidabil in pragul de incarcare. O optiune unica este Picnic Bench – o suprafata flexibila care se deschide din portbagaj si ofera locuri pentru doua persoane.

mini-countryman (4)

Pentru lansarea pe piata vor fi disponibile doua motoare pe benzina si doua propulsoare diesel, fiecare echipat cu tehnologia MINI TwinPower Turbo:

  • MINI Cooper Countryman: motor pe benzina, cu trei cilindri, capacitate: 1.499 cmc, putere: 100 kW/136 CP, cuplu maxim: 220 Nm.
  • MINI Cooper S Countryman: motor pe benzina, cu patru cilindri, capacitate: 1.998 cmc, putere: 141 kW/192 CP, cuplu maxim: 280 Nm.
  • MINI Cooper D Countryman: motor diesel, cu patru cilindri, capacitate: 1.995 cmc, putere: 110 kW/150 CP, cuplu maxim: 330 Nm.
  • MINI Cooper SD Countryman: motor diesel, cu patru cilindri, capacitate: 1.995 cmc, putere: 140 kW/190 CP, cuplu maxim: 400 Nm.

De asemenea, gama va include si primul MINI cu propulsie hybrid plug-in din istoria marcii:

  • MINI Cooper S E Countryman ALL4: motor pe benzina, cu trei cilindri, capacitate: 1.499 cmc, putere: 100 kW/136 CP, motor electric sincron, putere: 65 kW/88 CP, putere sistem: 165 kW/224 CP, cuplu sistem: 385 Nm.

Propulsia hybrid plug-in de la MINI Cooper S E Countryman ALL4 permite condus exclusiv electric la o viteza maxima de 125 km/h. Livrarea puterii motorului electric – initiata spontan, de durata si practic fara zgomot – ofera o perspectiva inovatoare si complet noua a sentimentului go-kart emblematic pentru MINI. Motorul electric de 65 kW/88 CP isi transfera puterea catre puntea spate prin intermediul unei transmisii cu un singur raport, in timp ce motorul pe benzina, cu trei cilindri, cu o putere de 100 kW/136 CP este conectat la o transmisie Steptronic cu sase trepte si propulseaza rotile fata. Aceasta combinatie produce o transmisie integrala electrificata care asigura, in orice moment, un echilibru optim intre placerea condusului si eficienta. Consumul de combustibil al MINI Cooper S E Countryman ALL4, calculat in ciclul de testare EU, este de 2,1 l/100 km, in timp ce emisiile CO2 sunt de 49 g/km. MINI Cooper S E Countryman ALL4 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,9 secunde.

mini-countryman (17)

Acumulatorul litiu-ion este amplasat chiar in fata motorului electric, sub scaunele spate. Este compus din cinci module, fiecare cuprinzand 16 celule de baterii, si, asemenea motorului electric, este produs la uzina din Dingolfing, centrul de competenta al BMW Group pentru tehnologie eDrive. Bateria de inalta tensiune are o capacitate de 7,6 kWh. La un panou (wallbox) cu o capacitate de incarcare de 3,6 kW, poate fi incarcata complet in doua ore si 15 minute. incarcarea la prizele casnice dureaza trei ore si 15 minute.

Pentru modelele cu motor termic, ca alternativa la transmisia manuala cu sase trepte, pentru noul MINI Cooper Countryman este disponibila o transmisie Steptronic cu sase trepte. Noile MINI Cooper S Countryman si MINI Cooper D Countryman pot fi comandate cu o transmisie Steptronic cu opt trepte, care este disponibila standard la MINI Cooper SD Countryman.

mini-countryman (6)

Sistemul de tractiune integrala ALL4 este disponibil optional pentru toate variantele de motoare. Sistemul consta intr-un diferential fata, o cutie de transfer conectata la axul cardanic si un ambreiaj multidisc pe puntea spate care asigura transferul de cuplu catre rotile spate. Controlul electronic al sistemului este interconectat cu sistemul Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilitatii), astfel ca detecteaza imediat orice necesitate de adaptare a distributiei puterii. In acest mod, ALL4 optimizeaza atat tractiunea, cat si stabilitatea in conditii meteorologice si de drum nefavorabile, asigurand totodata si agilitate imbunatatita la abordarea dinamica a virajelor.

Suspensia noului MINI Countryman combina principiul indelung testat al puntii fata cu suspensie cu brat transversal cu cea spate cu suspensie multibrat, cu un design care este optimizat pentru masa si rigiditate, precum si setare specifica modelului. Aceasta pune bazele unor proprietati de manevrabilitate precisa si unei agilitati maxime. In plus, exista o directie gestionata electromecanic cu functie Servotronic.

mini-countryman (7)

Jantele de 16 toli, din aliaj usor, sunt disponibile standard la noile MINI Cooper Countryman si MINI Cooper D Countryman, in timp ce restul variantelor de model sunt echipate cu jante de 17 toli, din aliaj usor. Programul de optionale include si alte jante din aliaj usor, cu dimensiuni de pana la 19 toli.

Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor) este disponibil optional pentru noul MINI Countryman. Doua programe pot fi activate pentru amortizoarele controlate electronic prin intermediul MINI Driving Modes (modurilor MINI de condus), de asemenea optionale. Un comutator rotativ, aflat la baza schimbatorului de viteze sau a levierului de selectie, permite conducatorului sa aleaga o setare conform unuia dintre cele trei moduri MID, SPORT si GREEN. De asemenea, acestea influenteaza acceleratia si nivelul de asistare al directiei, modul de functionare al dotarilor de confort actionate electric, acustica motorului si caracteristicile de schimbare ale transmisiei Steptronic, in functie de motor si echipare.

Sistemele de asistare a conducatorului, standard si optionale, includ tehnologii precum avertizarea de coliziune cu functie de franare in oras (poate fi extinsa pentru a include sistemul Driving Assistant cu tempomat activ bazat pe camera video, avertizare la pietoni cu functie de franare initiala, asistent la fazei lungi si detectare a indicatoarelor rutiere). In plus, Park Distance Control (sistem de senzori de parcare), camera pentru mers inapoi, Parking Assistant (sistem de parcare automata) si Head-Up Display sunt si ele disponibile optional.

mini-countryman (9)

Portofoliul de optionale include aer conditionat cu reglaj pe doua zone, acoperis panoramic din sticla si sistem de alarma ce include indicator de stare cu LED rosu in antena de pe plafon. Un carlig de tractare, cu cap detasabil, este si el disponibil. in functie de tipul de motor, sarcina maxima autorizata a remorcii variaza intre 1.500 si 1.800 de kilograme.

Și conectivitatea este de înaltă clasă, o premieră importantă fiind MINI Connected, asistentul personal de mobilitate. Adresele si intalnirile salvate anterior de catre conducator in smartphone prin intermediul MINI Connected sunt transferate automat catre automobil si nu trebuie reintroduse in sistemul de navigatie. De asemenea, MINI Connected poate salva locurile vizitate in mod regulat ca destinatii favorite si detecteaza traseele parcurse frecvent, precum drumul zilnic dintre domiciliu si serviciu, astfel incat sa-l poata informa pe conducator in cazul unor intarzieri neasteptate in trafic.

Noul MINI Countryman va avea premiera mondiala la Salonul Auto de la Los Angeles, in 18 noiembrie 2016. Lansarea pe piata din Europa urmeaza in februarie 2017. Cu incepere din luna martie 2017, noul MINI Countryman va fi prezent si pe soselele din afara Europei.

mini-countryman (1)

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top