Test drive Volkswagen up! – Un pitic atât de mic se distrează în trafic

Volkswagen up!

I-am urât mereu pe cei cu mașini mici care chiar au impresia că au loc pe jumătate de bandă sau în locuri de parcare care nici măcar nu există. Dar cu Volkswagen up! am devenit unul dintre ei. Minus parcările neregulamentare! Haideți la o plimbare cu up!, piticul cu personalitate de uriaș. Foto: Bogdan Paraschiv.

Începem atipic, cu o concluzie. Am ajuns să cred că mașina e defectă. Acul indicatorului rezervorului nu s-a mutat din loc nici după 60 de kilometri parcurși în oraș. L-am dus pe up! în blocaje rutiere. Am mers cu aerul condiționat pornit, deși nu aveam nevoie. Am mers un pic mai sportiv în zonele libere, cât permite motorul de 1.0 litru cu 3 cilindri și 75 de cai putere al micuțului up! de numai 928 de kilograme. În Bucureștiul sufocat de mașini, în care toată lumea încearcă să reducă pe cât posibil consumul mașinii pe care o conduce, am încercat să fac exact pe dos. M-am dat bătută! Pentru că nu am reușit să duc consumul la mai mult de 6,8 l/100 km. Între drumurile la benzinărie, uiți și pe ce parte trebuie să pui benzină în rezervorul de 35 de litri.

Volkswagen up!

Gama modelului facelift oferă și cel mai puternic motor folosit până acum pentru micuțul automobil citadin: o unitate turbo TSI de 1 litru cu 90 de cai putere și un cuplu de 160 Nm, o idee deloc rea pentru categoria “muscă”.

Mezinul familiei Volkswagen se comportă surprinzător de sigur pe el la viteze de autostradă și nu se pierde cu firea la frânări bruște.Volkswagen up!La fel de surprinzător, motorul mic toarce ca un diesel la viteze reduse și este bizar de silențios în treapta a cincea a transmisiei manuale cu 5 rapoarte. Tocmai din acest motiv, la rularea în oraș, pasagerii vor aprecia și mai mult sistemul de sunet ultraperformant Beats de la BeatsAudio. Dacă vă veți trezi la semafor dând din cap în ritmul muzicii și urlând cât vă țin plămânii odată cu artistul de la radio, e perfect normal. Dotarea este pentru tinerii expansivi, amatori de distracție. Linia de echipare Beats vine cu amplificator de 300 de wați, 7 difuzoare și un subwoofer.

La exterior, up! facelift arată ca o cutie cu bomboane, mai ales în culoarea roșie. Paleta cromatică pentru up! cuprinde nu mai puțin de 13 culori, dintre care șapte nuanțe diferite pentru acoperiș. Farurile LED sunt o dotare nouă la modelul facelift, grila este mai mare, cu un desen nou, iar din profil, jantele de 15 inci, din aliaj ușor, atrag privirile instantaneu.

Capacul portbagajului de sticlă, o invenție a trioului Citroen C1 – Peugeot 107 – Toyota Aygo, vine cu o interpretare mai stilată la Volkwagen up!, pentru că stopurile par integrate.

Volkswagen up!

Up! este o cutie de bomboane și la interior, minus senzația de claustrofobie pe care ar da-o un interior de dimensiuni reduse. Geamul portierei din față este imens pentru o mașină atât de mică și dă impresia de spațiu aerisit. Volanul multifuncțional, dar cam subțire, este îmbrăcat în piele. Bordul, dintr-un plastic plăcut la atingere ca o jucărie, pare de unică folosință în varianta pe alb, dar în combinație cu lumina ambientală și cu impresia acustică asigurată de sistemul Beats, amplifică senzația fresh. La linia de echipare High Up! pe care am avut-o la test, primești sistem de încălzire în scaunele cu tetiere integrate și sistem de conectare a smartphone-ului prin Bluetooth.

  • Dimensiuni perfecte pentru oraș
  • Sistem audio excelent
  • Consum foarte mic
  • Motor zgomotos
  • Absența luminii în portbagaj

Sunt două zone de depozitare în portbagajul de 251 de litri. Dacă vrei să te muți în casă nouă, prin rabatarea banchetei, obții un spațiu fabulos pentru clasa din care face parte piticul urban: 951 de litri. Dar vei duce lipsa unei lumini în portbagaj când ajungi noaptea acasă. Tot acolo ai doar un mâner ca să tragi ușa portbagajului în jos, așa că dacă ridici mâna stângă să-l prinzi, vei căuta degeaba un spațiu în care să bagi degetele.

Greu de crezut că un baby-car ca up!, la asemenea dimensiuni (3,54 metri în lungime, 1,48 în lățime), are nevoie de un sistem de asistență la parcare. Totuși, funcția ParkPilot și camera pentru marșarier (172 de euro) sunt pe lista de dotări opționale, alături de asistența la frânare din pachetul City (308 euro).

Trebuie să existe o solidaritate între șoferii de up!, pentru că nu o dată, alții conducând același model mi-au zâmbit complice, de parcă am fi făcut parte dintr-o societate secretă. Solidaritatea de marcă s-a dus pe apa… Dâmboviței, când un domn cu Tiguan era să se urce peste mașina mea la schimbarea benzii. Și eu care credeam că roșul aprins e ușor de observat în trafic… Este unul dintre motivele pentru am ales ca mașina personală să fie roșie. Mașina mea care consumă dublu față de up! de la Volkswagen.

Volkswagen up!

Verdict AutoExpert

Volkswagen up! a tot urcat în topul preferințelor celor care au mult de condus în mediul urban. Up are personalitate și are magnet la tineri, dar și la companii. Cel mai mic dintre membrii familiei Volkswagen este ușor de manevrat în spații mici și te face să uiți că trebuie să mai ajungi și la benzinărie din când în când.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top