„Ești doar o cascadorie publicitară!”, „Habar n-ai să conduci!”, „Poți să câștigi doar dacă ceilalți piloți stau acasă!” Sunt doar câteva dintre criticile pe care le-a auzit Danica Patrick de-a lungul timpului. Apoi a devenit prima femeie și, până la ora actuală, și ultima, care a câștigat o cursă în IndyCar.
Are 34 de ani, 1 metru și 57 de centimetri și 45 de kilograme. Așa firavă cum pare, Danica Patrick are reputația unui personaj dur în sporturile cu motor. “E de gheață”, spun cei care nu au reușit să obțină nici măcar un zâmbet de la brunetă.
Danica s-a născut în 1982 în Winsonsin. La 4 ani, conducea mașinuțe de jucărie prin curte și părinții săi o împiedicau cu greu să nu iasă în stradă să se ia la întrecere cu mașinile adevărate. Ca să o țină din calea vehiculelor de pe strada lor, la 10 ani, au dus-o la karting. “Nu privi niciodată înapoi, cursa este în fața sa”, i-a spus tatăl ei, și el pasionat de curse.
Danica a detestat școala. Când îți stă gândul doar la circuitul de viteză, nu ai răbdare să stai în bancă și să asculți profesorii. La 17 ani, a abandonat liceul. S-a mutat în Anglia și a intrat în Formula Ford Festival, terminând sezonul pe locul 2. În 2002, a semnat cu Rahal Letterman Racing, dar nu a câștigat niciodată o cursă pentru echipă.
În 2005, a devenit a patra femeie la Indianapolis 500 și a obținut cel mai bun rezultat reușit vreodată de o doamnă în competiție, locul 4. A fost singura femeie care a plecat prima de pe grila de start la Daytona 500.
2006 a fost anul de cumpănă în cariera sa. Colegul său Paul Dana și-a pierdut viața într-un accident survenit într-o sesiune de antrenament la Homestead-Miami Speedway. Danica s-a retras din cursă, a fugit acasă și a jurat că nu se mai întoarce. Dar circuitul avea magnet. Culmea ironiei, în anul următor, a fost suferit și ea un accident pe aceeași pistă. Din fericire, s-a ales doar cu câteva vânătăi.
Doi ani mai târziu, începea nebunia IndyCar. Danica a fost prima femeie care a câștigat o cursă in Indy, dar nu și încrederea celor din jur, care o considerau excelentă în calificări și foarte slabă în cursă. De 3 ori a plecat prima din grilă. “Iată cum devii din fenomen, un nimeni”, râdeau rivalii care îi prinseseră frica, dar numai în sesiunile de calificare.
Danica n-a pierdut vremea și a făcut pasul următor, NASCAR Xfinity Series. La un an după ce a intrat în competiție, a fost la un pas de a urca pe podium. Rezultatul ei rămâne, din nou, cel mai bun obținut de o femeie în competiție. De șase ori, a terminat în primii 10 și a obținut un pole position.
În 2012, frumoasa din Winsconsn a câștigat titlul de Cel mai popular pilot din NASCAR. “Am scris istorie, sunt o norocoasă”, spune ea fără falsă modestie. Contestatarii au acuzat-o că este prea agresivă pe circuit și au solicitat penalizări.
Viața personală a frumoasei din motorsport este la fel de agitată ca și cariera sa. În 2005, la numai 22 de ani, s-a căsătorit cu propriul fizio-terapet. A divorțat în 2013, motivând că mariajul său este complet distrus și nu există nicio șansă de împăcare. La acea oră, începuse deja o relație cu un pilot, Ricky Stenhouse junior.
Sursă foto: FHM.