Primele impresii din Croaţia despre Dacia Sandero 1.0 SCe echipată cu noul motor aspirat de 1 litru în trei cilindri de 73 CP. Este un pas înainte faţă de vechiul 1.2 litri cu patru cilindri şi aceeaşi putere? Citiţi în cele ce urmează.
Curentul de downsize pune definitiv stăpânire şi pe Dacia. Vechiul motor de 1,2 litri de 73 CP în patru cilindri nu mai corespundea din punct de vedere al emisiilor şi consumului. De aceea, o dată cu faceliftul aplicat gamei Sandero/Logan, dacia a înlocuit acest motor cu unul mai economic având aceeaşi putere dar 1 cilindru şi 200 cmc mai puţin.
Motorul a fost lansat iniţial în această vară pe Renault Kwid în India într-o versiune de 70 CP, Dacia Sandero/Logan fiind primele Dacii care primesc acest motor. Am condus în exclusivitate mondială noua Sandero echipată cu motorul aspirat 1.0 SCe. Aşa cum TCe denumeşte motoarele turbo, SCe desemnează motoarele aspirate.
Având blocul din aluminiu, un cilindru şi 200 cmc mai puţin, noul motor de 1 litru este cu 20 kg mai uşor decât vechiul motor de 1,2 litri. Asta înseamnă 20 kg mai puţin pe puntea faţă şi implicit o distribuţie mai echilibată a maselor.
De asemenea, noul motor este o construcţie modernă cu distribuţie variabilă, antrenare cu lanţ pentru o întreţinere uşoară, două axe cu came şi 4 supape pe cilindru.
Drive testul a avut loc pe o rută cu drumuri virajate între Sibenik şi Trogir, turul fiind un parcus montan cu multe viraje şi returul pe coasta Adriaticii pe un drum de asemenea virajat dar fără diferenţe prea mari de nivel.
Prima impresie este că Dacia Sandero 1.0 SCe dispune de o cutie manuală cu 5 trepte excelent etajată. Niciodată nu a avut Dacia o cutie etajată mai scurt. Dacă la prima generaţie Logan cu motorul aspirat de 1,4 litri şi 75 CP se atingeau 120 km/h la 3.300 rpm în treapta a cincea, acum aceeaşi turaţie se obţine la doar 100 km/h. Dacia şi-a permis să combine noul motor cu 3 cilindri cu o transmisie mai scurtă pentru că acesta este foarte silenţios şi rafinat. Se aude ca un trei cilindri specific dar nu este zgomotos şi funcţionează rotund chiar şi fără arbori de echilibrare.
Vechiul motor afişa un consum mediu de 5,8 l/100 km şi Dacia promite acum o economie de circa 10%. Conform datelor oficiale anunţate, noul motor va consuma în medie 5,2 l/100 km, cu 0,6 l/100 km mai puţin decât vechiul motor. Pe parcursul virajat de 100 km cu multe diferenţe de nivel pe prima porţiune noi am obţinut un consum de 6,3 l/100 km mergând destul de alert şi apelând la multe depăşiri. Motorul trage vioi după 3000 rpm şi se turează cu plăcere până spre 6.000 rpm. Trebuie precizat că am fost singur în maşină şi că la urcările în pantă limitele de putere şi cuplu se simt. Însă pentru oraş şi chiar pentru drumuri lungi fără diferenţe prea mari de nivel se achită onorabil de sarcini.
Faţă de vechiul motor, cuplul maxim este de 97 Nm fiind cu 10 Nm mai mic decât înainte. Însă acum este obţinut la 3.500 rpm faţă de 4.250 rpm înainte.
În rest nu putem să nu remarcăm din nou calităţile lui Sandero care înseamnă confort foarte bun al suspensiilor şi spaţiu interior generos. Suspensia moale generează oarecare ruliu în viraje dar maşina reacţionează previzibil la limită.
Sunt de apreciat şi îmbunătăţirile de materiale şi de ergonomie la interior pe care le-am constatat şi la premiera mondială de la Paris. Receptivi la criticile presei şi clienţilor, Dacia a operat câteva modificări. Comenzile pentru geamurile electrice faţă şi spate sunt acum pe uşi, iar noul volan cu patru spiţe înglobează acum claxonul în zona centrală. La versiunile de top cum a fost şi cea condusă de noi, volanul este finisat cu o piele fină plăcută la atingere. De asemenea, toate versiunile au primit lumini de zi cu LED şi asistare la plecarea din rampă iar versiunile superioare au cameră de luat vederi care se activează la cuplarea marşarierului.
De asemenea, imitaţia de carbon din jurul displayului sistemului multimedia este un alt plus important în materie de calitate a materialelor.
Dacia a anunţat şi preţurile pentru noua gamă Logan/Logan MCV/Sandero. vestea bună este că acestea nu s-au schimbat. Mootrul 1.0 SCe este disponibil pen tru Sandero, Logan şi Logan MCV dar nu şi pentru sandero Stepway.
Iată mai jos preţurile versiunilor 1.0 SCe:
Sandero 1.0 SCe Acces 7.150 euro
Sandero 1.0 SCe Ambiance 8.050 euro
Sandero 1.0 SCe Laureate 9.100 euro
Logan 1.0 SCe Acces 6.850 euro
Logan 1.0 SCe Ambiance 7.850 euro
Logan 1.0 SCe Laureate 8.800 euro
Logan 1.0 SCe Prestige 9.500 euro
Logan MCV 1.0 SCe Acces 7.900 euro
Logan MCV 1.0 SCe Ambiance 8.800 euro
Logan MCV 1.0 SCe Laureate 9.800 euro
Verdict| Dacia Sandero 1.0 SCe are un motor mai modern, mai economic şi mai rafinat care se turează mai vioi şi mai uşor. Împreună cu transmisia mai scurtă, acesta oferă prestaţii decente la sarcini utile medii în condiţiile unui consum rezonabil. Schimbările de design nu sunt spectaculoase dar aduc o notă de eleganţă iar modifcările la ergonomie aduc o notă de normalitate.
12 thoughts on “Exclusiv: primul test drive Dacia Sandero 1.0 SCe”
“Prima impresie este că Dacia Sandero 1.0 SCe dispune de o cutie manuală cu 5 trepte excelent etajată. Niciodată nu a avut Dacia o cutie etajată mai scurt. Dacă la prima generaţie Logan cu motorul aspirat de 1,4 litri şi 75 CP se atingeau 120 km/h la 3.300 rpm în treapta a cincea, acum aceeaşi turaţie se obţine la doar 100 km/h.”
De cand este asta un plus?? Pai daca la 100 are 3300 ture la 120 cate or fi? Mai multe, mult mai multe. Mai bine lasau cutia mai lunga in treapta 5. Asta nu e un improvement este cut cost.
O transmisie mai scurta inseamna reprize mai bune ceea ce ajuta la depasiri si acceleratii.
Cut cost era daca lasau aceeasi cutie. numai ca au investit in a modifica rapoartele din cutie si a o adapta la cerintele si dinamica motorului de 1 litru.
Nu voi cumpara niciodata o Dacie cu aceasta motorizare
Daca vreau sa merg pe autostrada cu 115-120km/h probabil voi avea undeva spre 4000rpm; intrebarea este cu cat va creste consumul de benzina? Sau daca puteti sa imi spuneti la ce rpm constant pe autostrada scot cel mai mic consum de benzina? Multumesc.
Da si mie mi se pare foarte turat motorul, poate cineva sa spuna cate rotatii avem la 100 km/h cu motorasul asta??
pai am scris in articol circa 3300 rpm la 100 km/h.
Da e prea mult dupa parerea mea,masina chiar arata bine si mi-as achizitiona un model nou, dar din pacate motorul asta …. O sa fac un test drive cand vine in tara si vedem. Dar cum zicea si cineva mai sus la 120 km/h cat ai 4000 rpm?? Si cat e consumul….sare de 7 zic eu. Nush pacat de caroseria asta frumoasa si de munca celor de la Dacia, pentru ca au stricat-o cu motorul asta.
Ce mai contează ca nu pleacă de pe loc important este ca are claxonul pe volan are 75 de cai un pic mai mici si mai puturosi am 1.2 si nu pot ajunge la sinaia la cota decât tractat depasiri la ses biciclete ce sa mai o minune a tehnicii romanesti păcat ca au luat actipildul motor cu injectie rupea piata
120 * 3300 / 100 = 3960
Eu am un 1.6. 16v si am 3000 rpm la 105km/h. 3000 la motorul asta unde o fi si mai ales la 130km/h cat de turat o fi? Am 4000rpm la 135 km/h cu 16v – ul meu. Asta o fi la 5000….
La 130 Km/h pe autostrada motorul se va auzi precum un tintar. La un drum de 200 de Km mai gasesti uleiul in motor?