Break veritabil
O schimbare de abordare destul de radicală, o motorizare total nouă, un nivel îmbunătățit de confort; cam asta înseamnă noul Logan MCV.
Mult mai civilizat ca aspect, mai automobil decât utilitară, noul MCV este atât din prisma prezenței, cât și din cel al interiorului (mă refer la versiunea de echipare de top) cu două clase peste predecesor. Dacă o Dacie cu un sistem multimedia cu touch screen părea un scenariu SF acum câțiva ani, cam același lucru se putea spune și despre un motor turbo pe benzină.
Și totuși, prezentul este puternic conectat la tendințele mondiale, iar „downsizing” a devenit un termen banal pentru orice locuitor din Mioveni care semnează condica la Dacia. Așa se face că noul MCV poate fi echipat și cu unul dintre cele două propulsoare Otto supraalimentate din portofoliul Dacia, unitatea TCe de 0,9 l și 90 CP. Pe hârtie pare o forță disproporționată; adică un agregat cu o capacitate cilindrică mai mică decât posibilitățile de stocare ale unei sticle de Borsec, dar care trebuie să asigure capacitatea de transport pentru cinci pasageri și până la 573 l de bagaje.
Realitatea e că motorizarea pare capabilă să nu aibă probleme în condiții ideale, cu doar doi pasageri la bord și bagaje cât de o vizită la sala de forță. Pentru constant mai mult, personal aș merge fără a stă prea mult pe gânduri pe o versiune diesel a modelului. Unitatea testată de nici măcar un litru produce maxim 135 Nm la 2.500 rot/min. Problemele apar până la această turație, plajă în care motorul pare lipsit de vlagă. Și alt aspect nu foarte fericit este etajarea transmisiei, în momente în care simți c-ai avea nevoie de mai mult cuplu, adică la 2.000-2.300 rot/min, pornirea de a schimba într-o treaptă inferioară va fi răsplătită cu o turație prea ridicată, care nu pare pe placul unității de sub capotă, deci rapoartele transmisiei ar fi trebuit gândite un pic diferit.
Trecând peste aceste mofturi, Logan MCV rămâne un automobil exact cum ar trebui să fie: în slujba poporului. Căruia îi oferă o serie de dotări de neimaginat pentru Dacia până la revoluția Renault. Dar, dacă aș fi potențial client de MCV, aș zăbovi ceva mai mult în momentul alegerii motorizării ideale.
Date tehnice | Dacia Logan MCV |
---|---|
pret de baza | 9.800 euro cu TVA inclus |
masa proprie/totala (kg) | 1.113/1.620 |
L/l/h (mm) | 4.494/1.733/1.518 |
volum portbagaj (L) | 573 |
combustibil | benzina |
cilindree (cmc) | 898 |
putere max. (kW(CP)/rpm) | 66(90)/5.250 |
cuplu max. (Nm/rpm) | 135/2.500 |
cutie de viteze/trepte | manuala/5 |
viteza maxima (km/h) | 175 |
sprint 0-100 km/h (s) | 11,1 |
consum urban/extra/mixt (L) | 6,4/4,4/5,2 |
norma poluare/emisii CO2 g/km | Euro 5/119 |