Test drive Renault Clio RS 2013

4Renault Clio RS

Este, fără îndoială, o maşină rapidă. Întrebarea ce stă pe limba tututor este: cât de diferit este în comportament faţă de vechiul Clio RS şi noul Fiesta ST?

Renault Clio RS

Nu mă simt nicidecum bătrân, dar am impresia că acest model de Renault Clio RS este adresat unei generaţii cu altă mentalitate. Ca şi voi, cel mai probabil, atunci cand eram mic jucam fotbal pe stradă, culegeam cireşi de peste gard şi umpleam cartierul de cornete de hârtie. Anul acesta mă uitam cum cireşile erau atât de multe încât erau crengile aplecate. Probabil copii din ziua de azi le consideră otravitoare. Şi îmi aduc aminte că mă trezeam cu noaptea în cap să văd cum se bat Schumacher cu Mika Hakinen. Recunosc faptul că acum nu prea mai are rost nici măcar să urmareşti. Totusi, sunt unii care vorbesc cu un entuziasm nesimulat despre Formula 1 actuală. Poate că este doar o tendinţă a mea de a nu îmbraţişa progresul.

Renault Fluence
Revenind la Clio RS, trebuie să admit de la bun început că este o maşină rapidă, dar îi lipseşte ceva. Şi nu mă refer aici doar la cutia de viteze manuală. A devenit mai comună. Diferenţele vizuale dintre modelul obişnuit şi cel RS se reduc la câteva elemente, cele mai notabile fiind difuzorul de aer spate şi grila radiatorului. Pot considera asta un avantaj în sesnul că nu rişti să te arate vecinii cu degetul cand ajungi acasă.

 

Cotidian

Renault Clio RS
Nu mă refer aici la publicatiile tipărite care sunt din ce în ce mai rare ci la condusul zilnic al maşinii. Este singurul aspect care se dovedeşte mai bun în comparaţie cu vechiul Clio. Cutia de viteze automată este soluţia perfectă pentru condusul în oraş. Cea în speţă se descurcă foarte bine atunci cand nu te grabeşti undeva. Va funcţiona ireproşabil şi atunci când eşti cu acceleraţia la podea. În momentele în care vrei doar un ritm ceva mai alert, pare că ezită în alegerea treptelor şi retrogradează după nişte pauze considerabile. Soluţia pentru aceste situaţii este să apăsaţi butonul RS, amplasat între scaune, lângă levierul frânei de ajutor. Un detaliu interesant aici este faptul că în modul sport, turaţia motorului la relanti creşte undeva la 1.000 rpm, iar timbrul motorului işi face mai bine simţită prezenţa.

Renault Fluence
Din punct de vedere practic, noua generaţie este mult îmbunătăţită. Motorul supraalimentat este ceva mai economic în mediul urban decât cel de 2.0l aspirat, iar la drum lung consumul scade undeva la 6,5-7 l/100 km în comparaţie cu cei 9 l/100 km ai precedentului. La viteze de autostradă noul motor nu devine zgomotos, liniştea din habitaclu fiind o schimbare binevenită pe timpul călătoriilor lungi. Fiind disponilbilă doar în versiunea cu 5 uşi, accesul către banchetă este considerabil mai bun. Nu spun că ai putea conduce de pe banchetă, dar poate va fi nevoie la un moment dat să călătoreşti cu mai mult de o persoană. În ce priveşte capitolul confort, suspensia este mult mai tolerantă la adresa denivelărilor.

 

Fără mănuşi

 

Renault Clio RS
Nu pot face referiri indirecte când discut de latura sportivp. Primul lucru observat care mi-a displăcut este răspunsul pedalei de frână. Dacă la generaţia anterioară doar centura te ţinea să nu muşti din volan prima oară când puneai frână, acum pedala este mult mai “moale”, adecvată mediului urban.
Să nu credeţi că frânele nu sunt eficiente. Sunt foarte dozabile şi fac faţă cu brio în faţa unor abuzuri demne de Inchiziţie. Apoi este direcţia care, şi nu îmi pot ascunde dezamăgirea, este doar decentă, nu excepţională ca în trecut. Mi-ar fi plăcut să fie mai greoaie, chiar şi in oras… ceva în genul celei de pe Fiesta ST.

 

Renault Clio RS
În momentele în care eşti pe un drum de munte şi eşti cu gazul jos, începi să apeciezi cutia de viteze. Timpii de schimbare a treptelor sunt mult mai scurţi decât ce ar putea obţine chiar şi un pilot cu o cutie manuală. În plus, folosind doar padelele, te poţi concentra mai mult asupra traselor şi obstacolelor ce pot apărea pe drum. O încântare acustică sunt micile rateuri în evacuare ce se produc la schimbările de treaptă şi se accentuează în timpul retrogradărilor. Ca să ai control deplin asupra schimbărilor, trebuie sa ţii apăsat butonul RS pentru câteva secunde. Va fi dezactivat ESP-ul şi treptele nu vor mai fi schimbate automat când se aproprie zona roşie a turometrului.

 

 

Renault Clio RS
Noul Clio RS este mult mai eficient pe porţiunile uşor denivelate graţie suspensiei. Puterea este livrată foarte liniar până aproape de 5.500 rpm, după care ai parte de un puseu ce te aruncă în zona roşie. Livrarea puterii a devenit mai dificilă pe porţiunile cu aderenţă scazută, asfalt ud spre exemplu.

Date tehniceRenaul Clio RS
pret de baza22
masa proprie/totala (kg)1.204/1.711
L/l/h (mm)4.063/1.732/1.435
volum portbagaj (L)300
combustibilbenzina
cilindree (cmc)1.618
putere max. (kW(CP)/rpm)147(200)/6.000
cuplu max. (Nm/rpm)240/1.750
cutie de viteze/treptedublu ambreaj-EDC/6
viteza maxima (km/h)230
sprint 0-100 km/h (s)6,8
consum urban/extra/mixt (L)8,1/5,1/6,3
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro 5/144

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top