O femeie și un bărbat intră într-o reprezentanță auto. Începe ca un banc, nu-i așa? Credeți că vor fi tratați la fel? Din moment ce multe doamne intră în showroom cu un singur gând, culoarea mașinii, cel mai probabil, vor avea parte de tratament diferit. Dar până la urmă, ce vor femeile când plănuiesc să-și cumpere o mașină?
Studiile arată că achiziționarea unui automobil este influențată de o femeie în proporție de 80%. Dar cine sau ce le influențează pe ele, cele care le dictează, direct sau indirect, soților sau iubiților ce mașini să-și cumpere? Copiii, animalele de companie, stilul de viață și chiar… manichiura. Da, manichiura, ați citit bine. Dealerii nu recomandă mașini albe femeilor care poartă unghii colorate.
Conform studiilor și contrar aparențelor, femeile sunt mai raționale atunci când își iau mașină, pentru că iau în considerare mai multe aspecte. În principal, bărbații vor o mașină puternică și o motorizare fiabilă. Volumul portbagajului, confortul suspensiei resimțit de cei de pe bancheta din spate nu sunt esențiale decât dacă pleacă cu gașca la schi de cel puțin 3-4 ori într-o iarnă. Nici femeile nu se dau înlături de la motoare puternice, dar le vor din motive diferite. Spre deosebire de bărbații care vor mulți cai putere ca să se laude, ele răspund sincer: “Vreau să mă pot baza pe mașină atunci când intru în depășire.”
În primul rând, femeile vor ca dealer-ul să fie sincer, transparent și să pună întrebări. Bărbații preferă dealerii care dau răspunsuri, pentru că ei au întrebările deja pregătite. Dacă dealer-ul îi arată torpedoul atunci când ea întreabă de jante sau casetofonul când ea vrea să știe despre numărul de cilindri, e clar că relația nu se va încheia cu o tranzacție.
“S-a întâmplat să am drept client o doamnă care știa un singur lucru: că vrea o mașină roșie!”, povestește un reprezentant al departamentului de vânzări de la BMW Statele Unite. Din păcate, evenimente de acest gen atrag după sine generalizări. Femeile mărturisesc că vor un dealer care să înțeleagă că achiziționarea unei mașini este un moment important în viața lor și care arată entuziasm.
Pentru că se simt vulnerabile, doamnele vor să aibă la bord sisteme ca avertizarea pentru scăderea presiunii în pneuri, senzori și asistenți care le pot asigura integritatea. Sunt atente la materiale, dar și la spații de depozitare. De obicei, pentru ele, procedura de alegere și achiziție a unei mașini are o durată dublă față de cea prin care trec bărbații. O femeie nu va merge niciodată la reprezentanță fără să verifice – și nu doar o dată – rezultate primite la o căutare pe google.
Cât despre țara de origine a automobilelor, se pare că femeile au o slăbiciune pentru mașinille produse în Coreea de Sud. Kia Sorento, Rio, Soul, dar și modelele compacte și SUV-urile de la Hyundai sunt cele pentru care sunt pregătite să scoată bani din buzunar. Sunt mai ieftine ca acelea preferate de soții lor, dar ele nu cred în a arunca bani pe o mașină, bazându-se pe principiul “Toate au patru roți!”
Doamnele au plătit în medie 14.000 de euro pe o mașină în 2015. La polul opus, suma medie cheltuită de bărbați anul trecut pe o mașină a fost de peste trei ori mai mare: aproximativ 48.000 euro. Conform Biroului de Statistică a Muncii, venitul acestora este cu 18% mai mare ca al femeilor.