La doar câteva zile după ce Guvernul a avizat traseul final pentru autostrada Sibiu-Pitesti, autoritățile europene susțin că proiectul este nefezabil din punct de vedere tehnic.
Raportul nefavorabil aparține firmei de consultanță Jaspers, cea care oferă asistență pentru toate lucrările de infrastructură co-finanțate de Uniunea Europeană.
“Soluţiile par să nu fie fezabile, întrucât ignoră existenţa DJ 703M între km 49+850 şi km 50+350 între râul Băiaşi şi versantul vestic al văii. Acest lucru înseamnă că sprijinul podului este amplasat direct pe şoseaua existentă. Această soluţie nu este fezabilă din punct de vedere al construcţiei viitoare, operării şi accesibilităţi. Similar, soluţia transversală pentru km 54+300 ignoră prezenţa DN 7D, ducând la aceleaşi probleme”, se arată în raportul Jaspers, citat de Digi24.
Interesant este că raportul nefavorabil întocmit de Jaspers a fost deja prezentat autorităților CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) cu două săptămâni înainte ca traseul final al autostrăzii să fie avizat de Guvern.
Noua autostradă va traversa Munții Carpați, va avea aproximativ 117 kilometri și va lega două regiuni istorice importante, Muntenia şi Transilvania. Consiliul Tehnic Economic (CTE) a avut de ales între șapte trasee, fiind selectată varianta cu numărul 1.
VEZI HARTA TRASEULUI FINAL AL NOII AUTOSTRĂZI AICI
Termenul de finalizare asumat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) este 2021, costurile lucrărilor fiind estimate la 1,6 miliarde de euro – proveniți din fonduri europene.
Sursa: Digi24.ro