Noul Lexus LS: Noua navă-amiral a industriei auto nipone

Lexus LS, nava-amiral a mărcii premium nipone, se înnoiește, ajungând la cea de-a cincea generație. Noua limuzină de lux este mai spațioasă și mai dinamică decât modelul precedent.

Noul LS își propune să devină o alternativă emoțională la Mercedes Clasa S sau BMW Seria 7, apelând la un design neconvențional. Plafonul este extrem de plat, iar al treilea geam lateral se frânge inedit în dreptul montantului C, creând un profil inedit, cu iz de coupe. Grila Spindle, sinonimă deja cu imaginea de marcă Lexus, este mai impozantă ca niciodată, subliniind statutul noului LS în gama brandului japonez.

A cincea generație LS este bazată pe platforma modulară GA-L, folosită și de coupe-ul LC, însă într-o variantă cu ampatament alungit. Comparativ cu generația anterioară, noul LS este cu 1,5 mai plat, iar ampatamentul a crescut cu 3,5 cm, până la 3.125 mm. LS este o limuzină de lux veritabilă, cu o lungime totală de 5.235 mm, o înălțime de 1.450 mm și o lățime de 1.900 mm. Jantele au diametrul minim de 19 sau 20 inch.

lexus-ls (19)

Noua platformă promite o dinamică superioară, cu tentă sportivă, noul Lexus LS beneficiind de un centru de greutate extrem de coborât. Masa la gol a scăzut în medie cu 90 kg, grație construcției ușoare ce îmbină oțelul ultra-rezistent cu aluminiul.

Un alt atu este sistemul Vehicle Dynamics Integrated Management ce coordonează suspensia pneumatică adaptivă, direcția, frânele și trenul de rulare pentru a controla în permanență mișcările longitudinale, laterale sau verticale ale caroseriei. Cu alte cuvinte, confortul, aderența, ruliul și stabilitatea la limită sunt mereu optime. Dinamica are, de asemenea, mult de câștigat prin prezența barelor stabilizatoare active și a direcției integrale LDH (Lexus Dynamic Handling) cu roți directoare spate.

Și la capitolul motorizări, a cincea generație LS face un mare pas către sportivitate, fiind primul model Lexus oferit în compania noului V6 bi-turbo de 3,5 litri al companiei (în varianta LS500). Cuplat la o cutie de viteze automată la fel de nouă, cu zece trepte, acesta dezvoltă 421 CP și 600 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 4,5 secunde. Tracțiunea spate este standard, însă opțional LS poate fi comandat și cu tracțiune integrală. Noua transmisie cu zece trepte și convertizor de cuplu este prima de acest tip din segmentul de lux. Există și mai multe moduri de condus, ce influnțează setările trenului de rulare: Eco, Comfort, Normal, Custom, Sport și Sport+.

lexus-ls (20)

Interiorul desenat în stil “organic”, desfată simțurile pasagerilor cu piele de înaltă clasă, lemn sau aluminiu natur și scaune ultra-comfortabile cu reglaje electrice pe 28 de direcții și funcții complete de încălzire, ventilație și masaj Shiatsu. Zgomotul aerodinamic sau cel al motorului sunt anulate de sistemul Active Noise System, singurele note muzicale audibile în habitaclu fiind cele livrate de sistemul audio hi-fi Mark Levinson standard.

Sistemul de infotainment este compus dintr-un controller de tip touch și un display central cu diagonala de 12,3 inch, acompaniat de un head-up display ce proiectează informațiile pe o suprafață de 24 inch, cea mai generoasă din întreaga industrie auto.

Locurile din spate pot fi comandate în configurația cu scaune individuale Ottoman, cu suport extensibil pentru gambe și posibilitatea înclinării sau ridicării scaunului din dreapta pe o plajă de 48, respectiv 24 grade.

lexus-ls (14)

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top