Honda Civic Type-R a fost dezvăluită la Tokyo Auto Salon, sub forma unui concept apropiat de versiunea de serie. În Europa, modelul final va sosi în vara acestui an.
Deși poartă titlul de concept, este evident că modelul expus la Tokyo este gata să intre în producție la uzina britanică de la Swindon, acolo unde din 2016 sunt asamblate și modelele hatchback din gama convențională.
Așa cum ne-au obișnuit și ultimele generații ale hot-hach-ului nipon, designul noului Civic Type-R nu este deloc unul banal, eleronul spate supradimensionat trădând imediat potențialul modelului. Bara față integrează acum grile de admisie mărite trapezoidale și o extensie aerodinamică cu accente de culoare roșie. Aceleași extensii sunt vizibile la nivelul pragurilor și al parașocului posterior.
Deasupra ornamentului orizontal din aluminiu satinat grefat în partea superioară a grilei regăsim sigla Honda de culoare roșie, detaliu devenit deja tradițional pentru modele de înaltă performanță Type-R. Alte modificări au vizat proiectoarele LED, care sunt acum mai mari, și aripile mult evazate în care au fost decupate un set de guri de aerisire cu rol aerodinamic.
În ceea ce privește designul posteriorului, Honda Civic Type-R se deosebește de modelele Civic obișnuite prin eleronul enorm, difuzorul de aer sculptat în partea inferioară a parașocului și cele trei terminații circulare, de dimensiuni apreciabile, ale evacuării. Eșapamentul central este finisat în culoarea roșie, asemenea scaunelor de tip scoică din interior.
Din punct de vedere tehnic, nu se cunosc încă niciun fel de informații oficiale. Este însă, de așteptat, ca noul Civic Type-R să apeleze din nou la un motor turbo de 2 litri cu patru cilindri și o putere maximă de peste 300-320 CP.