Test drive VW Up!: tech toy

Test VW Up!

Încă de acum 5 ani, de când a fost lansat, VW Up! s-a remarcat drept cel mai matur exponent al clasei mini. Numai că între termenii matur și mini există un conflict, pe care germanii l-au rezolvat odată cu faceliftul din 2016. Test VW Up! Beats Foto: Bogdan Paraschiv

Părea că VW a transpus modelul Golf în cea mai mică clasă în care concurează. De aceea, era greu să-i găsești lui Up! puncte slabe chiar și înaintea rafinării la care a fost supus recent. Totuși, cea mai mare problemă a modelului era însuși conceptul prea sobru, incompatibil cu segmentul din care face parte. Pare greu de crezut că s-a rezolvat ceva printr-un simplu facelift. Și totuși, VW ne-a dovedit că a schimbat filosofia modelului cu doar câteva mici modificări.

Test VW Up!

La exterior, noile faruri cu lumini de zi LED și semnalizările integrate în oglinzile laterale aduc un aer tineresc, combinate cu barele de protecție restilizate. Și gama de culori primește 13 nuanțe noi: a noastră a fost roșie, fapt care a furat privirile admirative ale trecătorilor.

Test VW Up!
La interior, schimbările sunt și mai interesante: modelul special Beats (derivat din echiparea Move up) pe care l-am testat, este dotat cu o instalație de sunet atipic de performantă pentru segmentul mini, care m-a impresionat prin fidelitate și putere: 300 W proveniți din 7 difuzoare.

Test VW Up!

Cu bass-ul în urechi, cu mâinile pe volanul multifuncțional (aflat pentru prima data în ofertă) și instalat comod în scaunul îmbrăcat în stofă și vinilin, am pornit prin București la testarea consumului. Am obținut fără efort 7,2 l/100 km, dar aș fi putut și mai bine, dacă cei 75 CP nu erau penalizați de transmisia cu trepte prea lungi pentru oraș.

Test VW Up!
În afara orașului însă, am apreciat cele 3.000 rpm la 120 km/h în treapta a cincea dar și consumul de 4 l/100 km la o viteză medie de 75 km/h. Per ansamblu, călătoria în Up! s-a dovedit silențioasă, în pofida plasticelor tari din habitaclu și a celor trei cilindri ai motorului. Ce-i drept, noul motor TSI de 1 litru și 90 CP promite mai mult, cu ai săi 160 Nm, suficienți pentru a imprima un sprint 0-100 km/h în 10 secunde și o viteză maximă de 185 km/h.

Test VW Up!
Poate însă cea mai spectaculoasă realizare este echiparea mașinii cu sistem multimedia. Acesta se conectează foarte simplu la telefonul mobil, indiferent de sistemul de operare (l-am testat) și oferă informații complete printr-un ecran color de 5 inch, cu grafică 3D. Folosindu-l, am redat muzică de pe telefon și am inițiat și primit apeluri aidoma sistemelor scumpe, din segmentele superioare. În plus, suportul de telefon de pe bord permite folosirea acestuia pe post de sistem de navigație, obținându-se astfel un sistem multimedia complet, foarte capabil și ușor de utilizat.

Verdict AutoExpert

Test VW Up!VW Up! facelift se transformă dintr-un autoturism sobru, într-o buburuză tinerească. Noile dotări disponibile îi măresc atractivitatea, fără a-i crește prețul de achiziție. Varianta Beats este vedeta gamei, grație instalației de sunet performante.
DATE TEHNICEVolkswagen
ModelUp! Beats
Motor/nr. cilindriL3, aspirat
Cilindree (cmc)999
Putere maximă/turație (CP/rpm)75/6.200
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)95/3.000-4.300
Transmisiefață
Cutie de viteze5 trepte, manuală
L/l/h(mm)3.600/1.641/1.463
Ampatament (mm)2.407
Volum portbagaj (l) 251 - 959
Masă la gol (kg)936
Accelerație 0-100 km/h (s)13,5
Viteza maximă (km/h)173
Consum mediu (l/100 km)4,4
Emisii CO2 (g/km)101
Preț (euro cu TVA)11.037

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top