Preturi Audi Q5 in Romania. Regândit de la zero, SUV-ul premium de clasă medie a ajuns la cea de-a doua generație, putând fi achiziționat de la 39.914 euro.
Prețul de pornire include TVA și este valabil pentru motorizarea diesel bază cu patru cilindri, 2.0 TDI cu 150 CP. Aceasta vine cu o cutie manuală cu șase trepte și tracțiune față, fiind singurul Q5 astfel echipat. Standard, pentru restul gamei, se oferă tracțiune integrală quattro și transmisie automată S-tronic cu șapte rapoarte. Pentru versiunea mai puternică, de 163 CP a aceluiași motor diesel de 2 litri, socotelile pornesc de la 45.664 euro, în timp ce modelul de 190 CP pleacă de la 46.774 euro. Fanii motorizărilor alimentate cu benzină au, pentru moment, la dispoziție o singură variantă: 2.0 TSI cu 251 CP, cu un preț de pornire de 50.024 euro.
Audi Q5 poate fi configurat pornind de la trei niveluri dinstincte de echipare, intitulate Basic, Sport și Design. Echiparea de serie include suspensie dinamică, faruri xenon, climatizare automată pe două zone (trei zone, 775 euro), stopuri LED, senzori parcare, cruise control, deschidere electrică a portbagajului, acces fără cheie, scaune față încălzite, tapițerie de stofă și sistem multimedia Audi Connect. Pentru sistemul MMI cu display TFT de 7 inch se plătesc suplimentar 284 euro.
Audi Q5 a crescut în aproape toate direcțiile, cu o lungime de 4,66 m, un ampatament de 2,82 m și o înălțime de 1,66 m versus 4,63 m, 2,81 m, respectiv 1,65 m la modelul precedent. Există și capitole la care Q5, ajuns la a doua generație, nu afișează valori superioare: masa la gol a scăzut în medie cu 90 kg, lățimea s-a redus de la 1,90 m la 1,89 m, iar coeficientul aerodinamic de la 0,34 la 0,30 (noua referință în segment).
Noul Q5 devine al doilea SUV premium din clasa medie (după GLC) înzestrat cu o suspensie sofisticată pneumatică. Preluată de la fratele mai mare Q7, cu care împarte și platforma modulară MLB Evo destinată modelelor cu motoare amplasate longitudinal, aceasta oferă posibilitatea reglării la sol în cinci trepte, fiind oferită opțional pentru suma de 1.111 euro. Suspensia spate este de tip multilink.
Q5 păstrează silueta de bază a predecesorului lansat în 2008, condimentând aceeași rețetă stilistică cu detalii angulare, cu tentă mai agresivă. Blocurile optice față fac acum corp comun cu grila Single Frame de dimensiuni mai generoase, în timp ce linia laterală este dominată de muchia ce pleacă de la nivelul farurilor până la stopuri. Farurile LED Matrix inteligente vor fi oferite în premieră pentru Q5, cu titlu opțional (standard faruri xenon), la un preț de 2.155 euro (pentru Sport și Design, 2.454 euro pentru Basic).
Interiorul beneficiază de un update previzibil, cu un nou display central fix de 7 sau 8,3 inch (cu MMI navigation plus, 3.197 euro), independent de consola centrală, controller rotativ cu funcție touch, respectiv cadrane de bord digitale Audi Virtual Cockpit de 12,3 inch opționale (919 euro). Portbagajul poate acomoda între 550-610 l, în funcție de poziția spătarului spate cu unghi de inclinare variabil (opțional), respectiv 1.550 l cu bancheta rabatată.
MOTORIZĂRI | NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Basic | Sport | Design |
2.0 TFSI | 251 CP | S-Tronic7 | 50.024 | 52.474 | 52474 |
2.0 TDI | 150 CP | Man. 6 tr. | 39.914 | 42.364 | 42.364 | 163 CP | S-tronic7 | 45.664 | 48.114 | 48.114 |
190 CP | S-tronic7 | 46.774 | 49.224 | 49.224 |