Noul Opel Insignia Sports Tourer va debuta la Salonul Auto de la Geneva, alături de varianta sedan dezvăluită deja în primele imagini oficiale la finele lui 2016.
În ton cu evoluția dimensională afișată și de sedan, noul Insignia Sports Tourer este mai mare decât predecesorul său. Lungimea măsoară acum 4.986 mm, iar înălțimea 1.483 mm, ampatamentul fiind majorat cu 9 cm, până la 2,83 m. Aceste cifre aduc un spațiu cu 31 mm mai generos la nivelul capului pe locurile din spate și un portbagaj de 1.640 litri (bancheta rabatată), cu 100 litri mai încăpător decât în trecut. Lungimea spațiului de încărcare este de 2.005 mm (plus 97 mm), iar lățimea s-a amplificat cu alți 10 cm.
Bancheta poate fi pliată electric, în format 40:20:40, hayonul fiind acționat, de asemenea, electric, încă de la modelul de bază. În plus, dacă se optează pentru sistemul Keyless Open, hayonul se deschide automat prin simpla mișcare a piciorului sub bara din spate. Pentru a împiedica alunecarea bagajelor, Opel oferă un sistem de amarare FlexOrganizer, cu șine, inele și plase speciale de fixare a încărcărturii și parționare a portbagajului.
La interior, ergonomia a fost simplificată, majoritatea comenzilor fiind concentrate în noul sistem multimedia iLink cu touchscreen de 8 inch, comenzi vocale și conexiuni WiFi, bluetooth și USB. Noul Insignia va putea fi echipat și cu scaunele certificate ergonomic AGR, cu funcții de masaj, încălzire și ventilație, cu un head-up display full-color și cu blocurile optice IntelliLux LED matrix de nouă generație – cu 32 diode LED individuale, în loc de 16.
Opel anunță și o arhitectură tehnică este complet nouă, platforma Epsilon II a grupului GM. Inginerii Opel s-au axat în principal pe reducerea greutății: prin utilizarea de materiale ușoare, masa la gol a noului model a scăzut cu până la 200 kg, caroseria cântărind cu 60 kg mai puțin.
Noul Insignia va putea fi comandat alături de un nou motor turbo de 1,5 litri și 140 sau 165 CP și un turbo de 2 litri și 250 CP, disponibil exclusiv cu tracțiune integrală și cutie automată. Pentru gama diesel, Opel va oferi motoare de 1,6 litri și 2 litri, cu puteri cuprinse între 110 și 170 CP.
O noutate importantă va fi transmisia automată modernă cu 8 trepte, care va înlocui vechea cutie cu șase trepte, opțional putând fi specificat și un sistem de tracțiune integrală cu functie torque-vectoring, ce distribuie și amplifică dinamica cuplului motor pe fiecare roată, totul pentru un plus de agilitate și stabilitate direcțională în viraje. Suspensia adaptivă FlexRide, cu trei setări dedicate (Standard, Sport și Tour) va fi, de asemenea, inclusă pe lista de opțiuni.