Ieri a avut loc lansarea în România a noului Hyundai i30. Întocmai precum noul model, și atmosfera din timpul lansării a fost ”out of the box”.
Să vă explic: majoritatea importatorilor sau producătorilor apelează la ceremonii convenționale de lansare. N-a fost cazul Hyundai Auto România: importatorul brandului coreean a ales drept locație de lansare un…loc de joacă pentru adulți! Altfel spus – unul dintre cele mai renumite escape room-uri din București, unde jurnaliștii au fost puși la cazne grele, încercând să evadeze camerele care-i țineau captivi. Frumos, dar ce are asta în comun cu noul Hyundai i30?
Am aflat chiar de la directorul executiv Hyundai Auto România, Teodor Brusalis: strategia brandului coreean iese din tipare, pentru că nu se axează pe un preț mic, pe lux și opulență sau pe dinamică, ci oferă un mix unic între aceste caracteristici. Cele mai multe modele din portofoliul coreenilor sunt puternic personalizate pentru fiecare piață în parte, coreenii renunțând pe cât posibil la a oferi modele comune pentru toate continentele. Este și cazul noului Hyundai i30, care a fost gândit și testat în întregime în Europa și care este produs în uzina din Cehia.
Deși acum nu este cunoscut decât designul variantei hatchback, familia i30 va fi extinsă în viitor cu încă trei versiuni: un break, un sportback şi un model performant, dezvoltat de divizia Hyundai Motor N și care va ataca direct VW Golf GTI, Ford Focus ST și Renault Megane RS începând cu a doua jumătate a anului 2017.
Caroseria noului model este realizată din oțel de înaltă rezistență în proporție de 53%, fiind mai rigidă cu 20% și mai ușoară cu 28 kg decât cea a precedentei generații. Și coeficientul de rezistență la aer a fost ameliorat, prin adoptarea grilei active pentru radiator și a canalelor ce optimizează fluxul de aer, iar acum atinge valoarea de 0,30.
La interior se evidențiază sistemul multimedia cu display tactil de 8 inch, al cărui meniu poate fi accesat și folosind butoanele de pe volan. Dotările opționale includ tapițerie din piele și scaune încălzite/răcite. Portbagajul este mai mare decât cele ale principalilor rivali și măsoară 395 litri sau 1.301 litri cu spătarul banchetei rabatat.
Sub capotă se ascund exclusiv motoare turbo, cele pe benzină având puteri specifice de peste 100 CP/l și sistem Stop & Go (ISG) în dotare standard. La baza gamei stă mezinul în trei cilindri 1,0 T-GDI, ce dezvoltă 120 CP și 172 Nm și se mulțumește cu 5,0 l/100 km (115 g/km). Presiunea de injecție de 200 de bari, combinată cu integrarea galeriei de evacuare în chiulasă (care favorizează încălzirea rapidă a motorului), ajută din plin la creșterea eficienței.
Urcăm o treaptă și întâlnim un propulsor cu patru cilindri, de 1,4 litri, capabil de 140 CP și 242 Nm, care consumă în medie 5,4 l/100 km și emite 124 g/km CO2. Fanii motoarelor diesel primesc un propulsor de 1,6 litri, ce produce 136 CP și 280 Nm și promite un consum mediu de numai 3,9 l/100 km.
Toate cele trei motoare sunt cuplate standard la o transmisie manuală cu șase trepte, dar o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte este disponibilă exclusiv pentru versiunea 1,4 T-GDI. Aceasta se numește 7DCT și este cu 20% mai eficientă și cu 10% mai performantă decât cea automată cu șase trepte și convertizor de cuplu. În plus, beneficiază de trei moduri de funcționare: Normal, Eco și Sport. Cel din urmă este susținut din plin de puntea spate independentă multilink, testată pe Nurburgring. Și dacă tot se mișcă bine, noua generație se și oprește cu același talent, grație sistemului autonom de frânare. Lista de dotări de siguranță mai cuprinde monitorizarea gradului de oboseală a șoferului (DAA), pilot automat inteligent (ASCC), asistență la menținerea benzii de rulare (LKAS) și comutare automată a fazei lungi (HBA). Iar dacă toate acestea nu pot evita accidentele, atunci cele șapte airbaguri au grijă de integritatea ocupanților.
Îl vom vedea pe străzile din România începând cu luna februarie 2017 și putem afla toate detaliile despre comportamentul său citind testul din următorul număr al revistei Auto Expert.
1.0 T-GDi 120 CP | 1.4 T-GDi 140 CP | 1.6 litri 136 CP | |
---|---|---|---|
Tip | 1.0 T-GDi, 12 valve, DOHC CVVT dual | 1.4 T-GDI, 16 valve, DOHC CVVT dual | U 1.6 (HIGH), 16 valve, DOHC |
Capacitate | 998 cmc | 1.353 cmc | 1.582 cmc |
Alezaj x cursă | 71.0 mm x 84.0 mm | 71.6 mm x 84.0 mm | 77.2 mm x 84.5 mm |
Raport de compresie | 10:1 | 10:1 | 16:1 |
Putere | 120 CP (88.3 kW) la 6.000 rpm | 140 CP (103 kW) la 6.000 rpm | 136 CP (100 kW) la 4.000 rpm |
Cuplu | 172 Nm la 1.500 ~ 4.000 rpm | 242 Nm la 1.500 3.200 rpm | 280 Nm la 1.500 ~ 3.000 rpm |
Viteza maximă (km/h) | 190 | 210 cu 6MT / 205 cu 7DCT | 200 |
Demaraj 0 - 100 km/h (secunde) | 11,1 | 8.9 cu 6MT / 9.2 cu 7DCT | 10,2 |
Emisii medii de CO2 (g/km) | 115 | 124 125 | 102 |
Consum mediu de combustibil (l/100 km)* | 5 | 5.4 5.5 | 3,9 |
Suspensie | fațã: McPherson, spate: multi-link | ||
Lxlxh (mm) | 4.340x1.795x1.455 | ||
Ampatament (mm) | 2.650 | ||
Garda la sol (mm) | 140 | ||
Rezervor (l) | 50 | ||
Portbagaj (l) | 395-1.301 |