Singurul Ferrari P4/5, construit de italieni special pentru bogatul colecționar James Glickenhaus, iese din tiparele obișnuite ale automobilelor unicat: el nu este doar o piesă a unui muzeu motorizat, ci un automobil pe care proprietarul său îl folosește aproape zilnic.
Colectionarul american James Glickenhaus a fost de parere ca un Ferrari Enzo este prea comun pentru a ii oferi un grad respectabil de exclusivitate, asa ca a pus mana pe telefon si i-a rugat pe cei de la atelierul de design Pininfarina sa deseneze o masina special pentru el, iar pe cei de la Ferrari sa o construiasca.
Intitulat P4/5 in onoarea bolizilor de competitie ce purtau sigla calutului cabrat in anii 60′, modelul unicat este bazat pe sasiul si grupul propulsor al unui Enzo si a fost prezentat in premiera in cadrul prestigiosului concurs de la Pebble Beach acum 4 ani.
Proiectul a durat un pic peste un an (la un cost estimat de 4 milioane de dolari), timp in care designerul Jason Castriota a reusit sa stilieze o interpretarea moderna a automobilelor de curse Ferrari din anii 60′, iar inginerii Ferrari au optimizat platforma tehnica a unui Enzo. Numarul exact de CP produs de unitatea V12 nu a fost dat publicitatii, dar timpul 0-100 este de 3 secunde (cu 0.5 mai rapid decat un Enzo) in timp ce viteza maxima nu a fost limitata electronic fiind cifrata la valorea de 375 km/h.
Mai interesant decat suma datelor tehnice este faptul ca James Glickenhaus nu a comandat aceasta masina pentru a isi completa deja imensa colectie de automobile exotice, ci pentru a o conduce. Pana in momentul actual se zvoneste ca P4/5 a trecut cu brio de pragul de 10.000 de mile, multe dintre ele fiind conduse in regim de circuit.
In filmul de mai jos James este surprins in timpul unor teste de viteza maxima pe circuit, urmate de o plimbare prin oras pana la un restaurant, semn ca americanul se numara printre putinii colectionari care au inteles ca o astfel de masina trebuie mai intai condus si abia apoi admirata.