DS7 Crossback este numele primului al brandului premium satelit al mărcii franceze Citroen. Acesta are dimensiuni compacte și va fi lansat la Salonul de la Geneva, de luna viitoare.
DS7 a fost creat pornind de la platforma modulară EMP2 pe care este construit și Peugeot 3008, noul SUV fiind primul model lansat sub sigla DS, după primirea statutului de brand independent cu aspirații premium. DS are ambiții înalte, creșterea segmentului premium în următorii cinci ani fiind estimată la 50% versus 15% pentru întreaga piață auto.
Casa franceză promovează noul DS7 Crossback drept un rival direct pentru modelele premium de clasă medie, Audi Q5 și BMW X3. DS7 este, însă, cu 9 cm mai scurt (4,57 m) decât noul Q5 și are un ampatament cu 7 cm mai mic (2,74 m) decât rivalul german.
Designul amintește din nou de Audi Q5, mai ales în partea din față, dominată de o grilă cromată de dimensiuni apreciabile, care se intersectează cu farurile rectangulare, adaptive și full LED. Stopurile filigranate adoptă aceeași tehnologie LED, iar profilul este unul convențional, fără conotații de coupe. Jantele standard au diametrul de 20 inch.
Interiorul promite o finisare de excepție, cu tapițerie din piele Nappa și ornamente din metal satinat aplicate în toate zonele vizibile de la nivelul planșei de bord, scaunelor și al fețelor de uși. Consola centrală integrează un touchscreen de 12 inch (standard 8 inch), în timp ce un alt display TFT de 12 inch este montat în locul instrumentelor clasice de bord. Un ceas de lux B.R.M R180 (opțional) este, de asemenea, integrat deasupra gurilor de ventilație centrale, acesta pivotând 180 grade la pornirea motorului.
O premieră absolută în segment este sistemul DS Suspension Active Scan care scanează suprafața de rulare cu ajutorul camerelor video și a senzorilor integrați, modificând în permanență tăria suspensiei, frânele sau unghiul direcției, pentru un confort suprem. Alte sisteme preluate din clasele superioare sunt DS Night Vision (vedere pe timp de noapte) sau DS Connected Pilot (pilot automat inteligent).
La vârful gamei de motorizări va sta o versiune E-Tense plug-in hibridă de 300 CP, animată de un motor turbo de 1,6 litri și 200 CP și două motoare electrice de câte 109 CP. Tracțiunea este integrală, unul dintre cele două motoare electric fiind amplasat pe puntea spate, pe care o și pune în mișcare. Transmisia este o nouă cutie automată cu opt trepte. Bateria Li-Ion cu capacitatea de 13 kWh oferă o autonomie 100% electrică de 60 km. Timpul de încărcare variază între 2,5 ore și 4,5 ore.
Celelalte versiuni DS7 dispun exclusiv de tracțiune față, clienții putând opta pentru trei motorizări pe benzină și două diesel Euro 6.2: 1.2 THP de 130 CP, 1.6 THP cu 180 sau 225 CP), respectiv 1.6 BlueHDi 130 CP și 2.0 HDi 180 CP. În afara versiunii 1.2 THP, toate celelalte modele pot fi echipate opțional cu noua cutie automată cu opt trepte.