Test drive Renault Clio 2014

Pauza de ambreiaj

renault clio (11)

Transmisia automată cu 6 trepte şi dublu ambreiaj EDC de la Renault, disponibilă acum şi pentru Clio cu motorizarea de 1,2 litribenzină turbo şi 120 CP,este o investiţie de care te bucuri acum şi pe care o recuperezi, peste ani, la revânzare.

renault clio (21)

Clasa mică se emancipează de la un model la altul, şi asta într-un ritm natural, cu ajutorul soluţiilor care se găsesc deja în clasele superioare. În cazul de faţă, discutăm despre cea mai nouă generaţie Clio, un model inovativ şi care a făcut o impresie foarte bună în testul comparativ alături de Ford Fiesta, dar şi în supertestul în care au fost prezente cele mai representative modele din segment. În procesul de perfecŢionare intră acum şi noua transmisie cu dublu ambreiaj, specialitatea casei, care vine la pachet cu motorizarea pe benzină  1.2 TCe şi 120 CP, dar care poate fi comandată şi împreună cu propulsorul diesel de 1.5 litri şi 90 CP. În cazul benzinei, motorizarea de 1.2 litri turbo este livrată exclusiv cu această transmisie. Este un lucru excelent într-o clasă în care, până nu de mult, singurele transmisii automate numărau până la 4 trepte şi, chiar şi în aceste condiţii, majoritatea se încurcau între ele. Toate acestea sunt acum de domeniul trecutului, concurenţa oferind şi ea transmisii automate de ultimă generaţie cu un număr comparabil de trepte şi care funţionează, în mare, pe bază aceluiaş principiu.

renault clio (19)

Spre exemplu, Polo poate fi echipat cu motorizarea de 1.2 litri TSI de 90 CP alături de cutia de viteze DSG , în timp ce Fiesta vine cu 1 l EcoBoost şi 100 CP în configuraţia AT Power Shift şi 6 trepte. La o simplă citire a datelor, Clio oferă cea mai puternică motorizare – 120 CP – la un preţ egal cu cel pentru o Fiesta 1 l EcoBoost şi 100 CP (14.400 euro cu TVA)şi cu 700 de euro mai puţin decât un Polo în configuraţie tehnică apropiată(1.2 DSG 90 CP de la 15.100 euro cu TVA). Revenind în curtea Renault, versiunea pe benzină 0.9 TCe şi 90 CP, cutie de viteze manuală, costă cu 2.000 de euro mai puţin, în timp ce un diesel 1.5 dCi 90 CP EDC cu 600 de euro mai mult, adică 15.000 euro cu TVA. Diferenţele sunt vizibile şi în viaţă de zi cu zi, nu doar pe hârtie. Dincolo de faptul că viitorul clasei mici înseamnă cutie de viteze automată, plusul de putere în comparaţie cu 0.9 TCE imprimă maşinii un sprint care surprinde plăcut. Da, putem vorbi de o maşină fâşneaţă  în intervalul de turaţii 2.500-6.500 rpm, cu o transmisie care nu sabotează pornirile sportive şi care se comport bine şi pe decelerări. Este intuitivă chiar şi la turatii joase, iar când te grăbeşti, schimbările în zonă superioară de turaţie sunt rapide şi fără a întrerupe fluxul de putere.  Cele mai mari provocări pentru un motor turbo pe benzină de cilindree mică sunt răspunsul la turaţii joase şi turbo lag-ul, situaţii la care Clio şi-a făcut bine temele.

renault clio (2)

Consumul de carburant este un alt subiect fierbinte în această zonă de propulsoare, în cazul testului nostru,efectuat pe cod portocaliu de ninsoare,consumul de mixt de carburant situându-se în jurul valorii de  6,5l/100 km. Într-un Bucureşti cu trafic relaxat, computerul de bord indică un consum de 7,2litri pentru fiecare 100 de km parcurşi. La drum întins, treapta a şasea de viteză este etajată destul de lung, iar un consum în jurul valorii de 5 litri/100 km nu este de domeniul fantasticului. Dacă doreşti să exploatezi la maximum cei 120 CP sau pentru a aplica o frână de motor, există şi posibilitatea de a schimba treptele în modul secvenţial, însă recomand modul automat. Cuplul motor – transmisie se potriveşte excelent pentru arhitectura lui Clio, un model matur, un salt major în comparaţie cu generaţia precedentă. Suspensia este calibrată pentru un plus de confort şi asta fără a da emoţii în virajele abordate rapid. Este tăcută în exploatare şi transmite rapid tendinţele maşinii prin intermediul direcţiei care, ce-i drept, putea să ofere mai mult feedback la viteze ridicate.

renault clio (16)

Una peste alta, Clio 1.2 TCe EDC şi 120 CP ne prefigurează potenţialul clasei mici în zona de “cutii automate” , potenţial pe care Renault îl valorifică deja la maximum!

Date tehniceClio Tce 120
pret de baza15.100 euro cu TVA inclus
masa proprie/totala (kg)1.090/1.675
L/l/h (mm)4.063/1.732/1.448
volum portbagaj (L)300
combustibilbenzina
cilindree (cmc)1.197
putere max. (kW(CP)/rpm)88(120)/4.900
cuplu max. (Nm/rpm)190/2.000
cutie de viteze/trepteautomata/6
viteza maxima (km/h)199
sprint 0-100 km/h (s)9,4
consum urban/extra/mixt (L)6,6/4,4/5,2
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro5/120

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top