În sfărșit, e aici: urmașul celui mai bine vândut SUV premium de clasă medie din Europa a fost prezentat la Geneva. Și arată senzațional!
Au trecut nouă ani de la lansarea primului XC60, timp în care SUV-ul suedez a devenit un adevărat hit, atât în segment, cât și în gama Volvo. Actualmente, vânzările modelului reprezintă aproximativ 30% din totalul vânzărilor Volvo la nivel mondial, fapt impresionant cu atât mai mult cu cât această primă generație se apropie de finalul vieții. A sosit însă timpul schimbării.
Primul fapt care impresionează este alura sculpturală a modelului. Deși se integrează perfect în actuala linie de design a casei suedeze, XC60 aduce și câteva noutăți. Cea mai pregnantă se află în zona frontală, unde coada extrem de lungă a ”ciocanului lui Thor” iese din blocurile optice, unindu-le cu masca. Și bara de protecție primește un design nou, cu efect tridimensional. Privit din lateral, noul model afișează o linie ascendentă a suprafeței vitrate și o lunetă înclinată, în timp ce linia stopurilor amintește de cea a break-ului V90.
”Avem o experiență vastă în a desena SUV-uri stilate și dinamice, care oferă ultimele tehnologii de pe piață. Noul XC60 nu va fi o excepție. Este mașina perfectă pentru un stil de viață activ și reprezintă următorul pas din planul transformării Volvo”, spune Hakan Samuelsson, președinte al Volvo Car Group.
Noua generație este ”una dintre cele mai sigure mașini fabricate vreodată”, grație tehnologiilor de ultimă oră. Astfel, sistemului de frânare automată City Safety, care deja reduce riscurile accidentelor în oraș cu 28% (conform unui studiu dezvoltat de companiile de asigurări din Suedia), i se alătură Steer Assist. Apare astfel un nou pachet de siguranță activă, numit Oncoming Lane Mitigation, menit să reducă riscul accidentelor frontale. Și Blind Spot Indication System (BLIS) se va baza de acum pe Steer Assist și va sugera șoferului atât optic, cât și prin forțe induse în volan, păstrarea benzii, când o altă mașină se află în unghiul mort al oglinzii. Peste toate acestea, însă, se află binecunoscutul sistem de rulare semi-autonomă Pilot Assist, disponibil opțional pe noul XC60 și care controlează direcția, accelerația și frânele la viteze de până la 130 km/h.
Sub capotă întâlnim motoarele binecunoscute de la XC90 și S90, printre care și plug-in hibridul T8, care produce 407 CP și accelerează noul model până la 100 km/h în 5,3 secunde. Sub acesta, întâlnim propulsoare turbo de 2 litri, pe benzină și diesel, în patru cilindri. Cele pe benzină dezvoltă 254 CP în varianta T5 și 320 CP în versiunea T6, iar propulsoarele diesel au 190 CP (D4) și 235 CP (D5). Deși la start va fi disponibilă doar transmisia automată cu 8 trepte, în 2018 va apărea în ofertă și cutia manuală cu 6 rapoarte, ce va echipa modelele de bază.
Opțional pot fi comandate suspensie pneumatică și suspensie adaptivă.
Sistemul de infotainment oferă aplicațiile Sensus și Volvo On Call, are o grafică ameliorată și meniuri mai intuitive. Sistemul este compatibil cu protocoalele CarPlay și Android Auto.
Noul model va intra în producția uzinei din Torslanda (Suedia) la mijlocul lunii aprilie. Comenzile în România se vor deschide în aprilie, iar livrările vor începe în luna iulie.
DATE TEHNICE | Volvo XC60 | Volvo XC60 | Volvo XC60 | Volvo XC60 | Volvo XC60 |
---|---|---|---|---|---|
Model | D4 AWD | D5 AWD | T5 AWD | T6 AWD | T8 AWD |
Motor/ nr. cilindri | L4, bi-turbodiesel | L4, bi-turbodiesel | L4, turbo | L4, turbo și compresor | L4, turbo și compresor + electric |
Cilindree (cmc) | 1.969 | 1.969 | 1.969 | 1.969 | 1.969 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 190/4.250 | 235/4.000 | 254/5.500 | 320/5.700 | 407 (320/5.700 + 88) |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 400/1.750-2.500 | 480/1.750-2.250 | 350/1.500-4.800 | 400/2.200-5.400 | 640 (400/2.200-5.400 + 240) |
Transmisie | integrală | integrală | integrală | integrală | integrală |
Cutie de viteze | 8 trepte, aut. | 8 trepte, aut. | 8 trepte, aut | 8 trepte, aut | 8 trepte, aut |
L/l/h (mm) | 4.688/1.902/1.658 | 4.688/1.902/1.658 | 4.688/1.902/1.658 | 4.688/1.902/1.658 | 4.688/1.902/1.658 |
Ampatament (mm) | 2.865 | 2.865 | 2.865 | 2.865 | 2.865 |
Gardă la sol (cm) | 21,6 | 21,6 | 21,6 | 21,6 | 21,6 |
Volum portbagaj (l) | 505 | 505 | 505 | 505 | 505 |
Unghi atac/ventral/ieșire (grade) | 23,1/20,8/25,5 | 23,1/20,8/25,5 | 23,1/20,8/25,5 | 23,1/20,8/25,5 | 23,1/20,8/25,5 |
Coeficient aerodinamic (Cx) | 0,32 | 0,32 | 0,32 | 0,32 | 0,32 |
Diametru bracaj (m) | 11,4 | 11,4 | 11,4 | 11,4 | 11,4 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 8,4 | 7,2 | 6,8 | 5,9 | 5,3 |
Viteză maximă (km/h) | 205 | 220 | 220 | 230 | 230 |
Consum mixt (l/100 km) | 5,2 | 5,5 | 7,3 | 7,7 | 2,1 |
Emisii CO2 (g/km) | 136 | 144 | 167 | 176 | 49 |