Noul Suzuki Swift a fost lansat la Salonul Auto de la Geneva. Mai mic și mai agil, acesta este cu până la 120 kg mai ușor, apelând la o gamă de motorizări moderne turbo și la o colecție largă de sisteme de asistență.
Construit pe noua platformă HEARTCT, folosită și de Baleno, noul Suzuki Swift cântărește 840 kg în versiunea de bază și beneficiază de o rigiditate torsională a caroseriei mult îmbunătățită. Lungimea a scăzut cu 1 cm comparativ cu modelul anterior, însă ampatamentul este acum mai mare cu 2 cm. Lățimea a crescut, de asemenea, cu 4 cm, spațiul oferit pasagerilor, în special pe locurile din spate, fiind mult mai generos. Portbagajul este cu 7.5 cm mai adânc și poate găzdui 265 litri de bagaje, cu 54 litri mai mult decât în cazul generației precedente.
Versiunea de bază este animată de motorul aspirat pe benzină DUALJET de 1,2 litri, cu patru cilindri și 90 CP. Modelul de top este echipat cu motorul turbo cu injecție directă 1.0L BOOSTERJET. Acesta are trei cilindri și o putere maximă de 111 CP. Ambele versiuni sunt disponibile standard cu o transmisie manuală cu cinci trepte, iar modelul turbo poate fi specificat și cu o cutie automată cu șase trepte.
Opțional, ambele motorizări sunt disponibile în premieră și alături de sistemul de propulsie mild-hibrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Un motor electric de 3 CP asistă motorul termic, iar același motor electric are rolul de demaror și poate stoca energia recuperată la frânare într-o baterie litiu-ion minusculă de 0,38 kWh, fără a acționa niciodată independent puntea față motrice. Mașina nu poate rula în regim 100% electric. Consumul mediu este estimat la aproximativ 4.0 l/100 km pentru versiunea de 1,2 litri.
Interiorul apelează la o ergonomie simplistă, cu un ecran tactil central de 7 inch și un display TFT de 4,2 inch dedicat computerului de bord, montat între vitezometru și turometru.
Pachetul opțional “Safety Package” include în premieră faruri LED cu fază lungă automată, cruise control adaptiv (activ între 40 și 160 km/h) și sistemul Dual Sensor Brake Support (DSBS), sistem care cu ajutorul unei camere și a unui senzor laser monitorizează traficul din față și acționează frânele pentru prevenirea unei coliziuni, la viteze cuprinse între 5 și 100 km/h.