Dacia a atins un nou prag istoric. Motorul turbo pe benzină cu trei cilindri Energy TCe 90 de 0,9 litri a fost produs într-un milion de exemplare, la Uzina Mecanică și Șasiuri a mărcii, de la Mioveni.
Fabrica Dacia de la Mioveni a fost prima uzină a Grupului Renault, la nivel mondial, care a produs acest motor, din iulie 2012. A fost un proiect important alocat României. Odată cu acesta, Uzina Mecanica şi Şasiuri a devenit furnizor pentru alte uzine ale Grupului şi Alianţei Renault-Nissan în întreaga lume. 80% din această producţie a mers la export.
În România, anul trecut, peste 2300 de clienţi au ales motorul 0.9 TCe, în echiparea unuia dintre modelele Dacia actuale, Sandero, Logan sau Logan MCV. Propulsorul TCe 90 cântărește cu 15 kg mai puțin decât un motor de putere echivalentă, cu un consum scăzut de combustibil (5,8 l/100 km, în ciclu urban, şi 4,6 în ciclu extra-urban). Nivelul emisiilor de CO2 este cuprins între 112 şi 115 g/km, în funcţie de modelul vehiculului.
Introducerea în fabricaţie a Energy TCe 90, în urmă cu aproximativ cinci ani, s-a realizat în strânsă legatură cu activitatea de ingienerie, derulată prin Renault Technologie Roumanie. Astfel, proiectul noului motor la acea vreme a cuprins perimetre diverse de activităţi (turnătoria aluminiu, uzinajul carterelor cilindri şi asamblarea motorului). 100 de ingineri, colegii noştri, au contribuit în toate fazele proiectului (pre-proiect, industrializare şi demaraj serie), la componenta esenţială de inginerie a acestui motor. Aproximativ 90% din ceea ce presupune ingineria mecanică a fost realizată în România. În prezent, capacitatea instalată este de 450.000 de unităţi/an”, a declarat Carmen Roman, inginer Sinteză Tehnică Renault Technologie Roumanie.
Mare parte dintre piesele care compun motorul 0.9 TCe (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt fabricate la Mioveni. Motorul se mai fabrică și la uzina Renault din Valladolid, Spania.
Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia funcționează în prezent conform sistemului de producție comun uzinelor din cadrul Alianței Renault-Nissan, Alliance Production Way (APW), anul trecut la Mioveni fiind produse 448.586 motoare (inclusiv K7), 530.493 de cutii de viteze și 859.000 de șasiuri.