Test drive Mazda MX-5 RF. Transformers, robot pe steroizi

Mazda MX-5 RF 6

Maeștrii takumi de la Hiroshima au pus în Mazda MX-5 acea fire explozivă care a făcut automobilul să devină cel mai vândut roadster din lume. Mazda trimite acum pe șosele versiunea RF (retractable fastback), care împrumută comportamentul mașinilor-roboți din seria Tranformers. Am fost la Barcelona, pentru un test drive cu Mazda MX-5 RF în orașul lui Gaudi.

Pe teritoriul suprarealiștilor, Mazda MX-5 RF arată ireal de magnetizant, de parcă Dali și Gaudi, dar și artiștii japonezi de manga și-au unit forțele ca să o deseneze pe gheișa asta cu poftă de joacă. La 27 de ani de la apariție, MX-5 are maturitatea unei dive, dar cheful de distracție al unei fetițe.

Mazda MX-5 RF 8

Fluidă, dar solidă, cu un motor zgomotos într-un mod glorios, Mazda cu acoperiș rigid a sărit peste dietă. Acoperișul targa o îngreunează cu 45 de kilograme, dar fără să o facă mai leneșă sau mai însetată. Suspensia modelului RF a fost recalibrată pentru mai mult confort, așa că nu vei mai simți denivelările drumului în coloana vertebrală. Pentru un plus de adrenalină, le vei simți însă în volan și în transmisie.

Modelul RF este disponibil cu motor de ultimă generație, de 2.0 litri, cu 160 CP și tehnologie SkyActiv, dar și cu unitatea de 1.5 litri și 130 CP. Deși mai puțin violent în situații limită, și propulsorul mai mic îți dă senzația că te afli într-un avion de vânătoare. RF vine și cu transmisie automată cu 6 rapoarte, dezvoltată special pentru acest model, disponibilă doar pentru versiunea cu motor de 2.0 litri.

Mazda MX-5 RFLa volanul roadster-ului japonez, simți că ai un drăcușor pe umărul stâng, care intenționează să facă din tine un pilot de curse pe drumurile publice, și un înger pe dreptul, care îți amintește constant să respecți limita de viteză. Pe care o să-l asculți?

Dacă riscai să-ți faci praf unghiile când trăgeai de acoperișul cu înghidere manuală, acum ai luxul unui buton care face toată treaba, iar roadster-ul de la Hiroshima va fi acoperit în 13 secunde. Procedura de ridicare a acoperișului seamănă cu momentul în care mașinile devin roboți în seria Transformers. Îți ții respirația doar ca să te convingi cât este de silențios procesul, iar la capătul celor 13 secunde, japonezii mizează pe acea reacție “wow”. Deloc suprinzător, primesc exact ce își doresc.

Este extravagant să mergi cu acoperișul coborât în ianuarie, dar temperaturile iernii mediteraneene fac misiunea mai ușoară. Iar cu geamurile ridicate, căldura pornită și protecția asigurată de configurația targa, ești adăpostit de curentul creat de viteză. Nu e nevoie să cari un urs imens de pluș cu centura pusă pe scaunul din dreapta pe bulevardele Barcelonei, ca să întorci capete. Roadster-ul pe steroizi atrage oricum atenția din orice direcție, fie că ai acoperișul ridicat sau coborât. Iar de la volan, o mașină compactă care așteaptă lângă tine la semafor ți se va părea SUV de-a dreptul!

Mazda MX-5 RF 15Mazda din 2017 păstrează bordul îmbrăcat în piele, care prezintă cusături fucsia, dar vine cu un display TFT color nou, de 4,6 inci, ce redă poziția acoperișului. RF are scaune noi, Recaro (pentru linia de echipare Revolution Top), puternic profilate, din piele și Alcantara, care îți dau senzația că te îmbrățișează strâns când ataci virajele în viteză. Nouă este și vopseaua Machine Grey (390 de euro), care accentuează imaginea de robot a lui RF.

Roadster-ul pe steroizi rămâne deficitar la spații de depozitare. Nu există clasicul torpedou poziționat în fața pasagerului. Ai, în schimb, un compartiment amplasat în spate, între scaune, la care este imposibil să ajungi fără să te contorsonezi. Dar până la urmă, MX-5 este divertisment pe roți, nu tren marfar.

Aflată la limita dintre look-ul fioros de supercar și imaginea candidă a personajelor de manga, japoneza cu spate sexy de roadster pur-sânge are butonul de deschidere a portbagajului ascuns într-un loc în care până și hoților le va fi imposibil să-l găsească: deasupra numărului de înmatriculare. Rămâne secretul nostru! Și dacă tot suntem la acest capitolul, vă dăm un indiciu despre cum să deschideți capacul rezervorului: compartimentul dintre scaune ascunde soluția salvatoare.

Poza verdict Mazda MX-5 RF

Verdict AutoExpert

Venind cu reputația celui mai bine vândut roadster al tuturor timpurilor, Mazda MX-5 RF este origami pe șosele, este sexy și rea în cel mai captivant sens posibil! Oaspete neinvitat la ospățul supercarurilor, acest roboțel cu personalitate multiplă este de departe cea mai distractivă mașină sub 30.000 de euro pe care poți pune mâna!

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top