Let’s play
În asteptarea lui X3 facelift, testul cu geneţia actuală confirmă, încă o dată, ca un lucru care funcţionează excelent nu trebuie schimbat, ci doar îmbunătăţit.
Încă de la prima generaţie X3, designerii BMW au fost pusi în dificultate, în special în zona frontală. Pentru a doua generaţie (2010-2014), model testat şi de către noi, şi-au făcut temele mai bine, însă, tot se putea ridica o sprânceană atunci când priveam aceeaşi zonă uşor controversată. Ei bine, faceliftul pe care tocmai l-am văzut la Geneva cu siguranţă a rezolvat şi această ultimă problem şi, cum un lucru bun nu vine niciodată singur, X3 facelift este acum mai aproape ca niciodată de fratele său mai mare, X5! Generaţia lansată în anul 2010 a fost un real succes, reuşind să ridice vânzari globale la un nivel de peste un milion de unităţi, dar şi noi aşteptări în rândul SUV-urilor compacte premium. Un ultim test avea să confirme un model matur, echilibrat şi spaţios. Facelift-ul vine cu modificări operate la exterior, unde se pot observa noile blocuri optice, noile spoilere şi grila radiatorului redesenată.
Interiorul nu a scăpat nici el neatins de intervenţiile inginerilor bavarezi, care au folosit noi materiale şi finisaje, superioare calitativ, şi au implementat unele dintre cele mai noi tehnologii BMW, cum ar fi noul iDrive Controller cu touchpad, noi funcţii pentru BMW ConnectedDrive, un head up display color şi noi sisteme de siguranţă (Lane Departure Warning, Active Cruise Control – cu funcţie Stop&Go sau protecţia preventivă pentru pietoni). Este de apreciat şi disponibilitatea farurilor full LED (pentru prima oară în segment) şi linia de design xLine. La capitolul funcţionalitate şi accesorii noi atrage“Smart Opener”, funcţiade deschidere a portbagajului prin miscarea piciorului sau sistemul de sunet Harman Kardon.
Sub capotă şi-a făcut loc noua generaţie de motoare diesel dezvoltate de BMW. X3 sDrive18d tracţiune spate dezvoltă o putere maximă de 150 CP, în timp ce noul X3 xDrive20d vine acum cu 190 CP, iar împreună cu transmisia automată promite o economie de combustibil de 7,1% (5,0 l/100 km în regim mixt şi emisii CO2 de 131 g/km) şi 0-100 km/h redus cu 0,4 secunde, de la 8,5 la 8,1secunde, comparativ cu versiunea echivalentă precedentă. Modelul testat de noi, xDrive20d cu 184 CP şi aceeaşi cutie de viteze automată cu 8 trepte a inregistrat un consum mixt de 7 l/100km. Revenind la noul BMW X3, se poate opta pentru una dintre cele şapte motorizări: trei pe benzină şi patru diesel, iar plaja de putere este cuprinsă între 150 CP şi 313 CP.
Motorizarea de top pebenzină din gama X3 facelift poartă indicativul xDrive35i – 306 CP şi 400 Nm şi se laudă cu un timp de numai 5,6 secunde de la 0 la 100 km/h, iar conusmul este de 8,3 l/100 km în regim mixt. Pentru reducerea consumului de carburant,transmisiile automate integrează funcţia de coasting, care decuplează motorul de la trenul de rulare atunci când şoferul ridică piciorul de pe acceleraţie (doar între 50 şi 160 km/h). Pentru o valoare şi mai redusă a emisiilor CO2, anvelopele cu rezistenţă redusă la rulare, ajunse la a patra generaţie, suntdisponibile cu motorizărilor sDrive18d, xDrive20d, sDrive20i şi xDrive20i, echipate cu jantele din aliaj “Streamline” de 17 inch
i.