Jimmy, Jimmy!
În aşteptarea noii versiuni cu facelift, Juke cu pachetul Orange încă “se ţine tare”şi flirtează cu tot ceea ce mişcă în trafic. Its’ all about the attitude!
Într-o piaţă în care fiecare nou model lansat seamănă cu modelul recent lansat de concurenţă, Nissan Juke face senzaţie în segmentul său. Deschizător de drum în liga crossover de clasă mica, Juke a fost privit ca o “anomalie” la început, asemeni lui X6 la momentul lansării. Ambele modele însă au inregistrat cifre de vânzări care au uimit concurenţa şi au dat naştere unor noi nişe. Dacă X6 şi-a mai pierdut din elan, Juke rămâne pe baricade în ciuda concurenţei din ce în ce mai mari: Opel Mokka , Renault Captur sau Peugeot 2008. Are de partea sa formele musculoase, unghiuri de atac şi de degajare care îi permit să abordeze cele mai îndrăzneţe bordure şi o prezenţă care nu lasă loc la interpretări – fie îţi place de mori, fie îl urăşti de moarte! Nici facelift-ul nu a schimbat prea mult această abordare, modificările de design fiind nesemnificative. Sub capotă în schimb a primit noul propulsor pe benzină de 1,2litri turbo care dezvoltă 115 CP.
Se poartă Orange
Dacă vrei să şochezi şi mai mult, alege un pachet de exterior precum cel bifat pe maşina de test – Orange- şi vei culege mai multe zâmbete pe stradă decât cu oricare altă maşină de la concurenţă. Interiorul continua în mod firesc tema de la exterior – culoarea orange din jurul aeratoarelor pe bază de condiment la o atmsoferă destul de sobră la prima vedere, dar care are peronalitate prin soluţiile adoptate (tunelul median care adăposteşte cutia de viteze are forma unui rezervor de motocicletă şi poate fi chiar în culoarea portocaliu). Dimensiunile compacte îşi spun cuvântul mai ales în cazul banchetei, loc destinat mai mult pentru copii. În faţă, poziţia de condus este suficient de înaltă cât să aproximezi traficul din oraş şi îndeajuns de joasă cât să nu stai cocoţat pe volan şi nici să nu-ţi dea senzaţia că stai pe taburetul din bucătarie.
Se pot alege între patru nivele de echipare (Visia, Acenta, Tekna şi Shiro) şi, aşa cum îi sta bine unei japoneze, nivelul de bazăVisia este suficient de bogat în dotări pentru aproximativ 18.000 euro cu TVA, cât costă motorizarea de 1.5 dC îşi 110 CP, cutie de viteze manuală cu 6 trepte şi tracţiune faţă. Din cauza vizibilităţii slabe mai ales către spate, recomandarea noastră este să optaţi pentru cameră sau, cel puţin, pentru senzorii de parcare.Pentru divertisment, display-ul central găzduieşte câteva funcţii prin care îţi poţi personalize stilul de conducere (Normal, Sport sau ECO)sau poţi vedea în timp real G-uri la fiecare acceleraţie/frână sau schimbare de direcţie.
Motorizarea de 1.5 dC şi 110 CP, singurul diesel din ofertă, reuşeşte să-î imprime un aer fâşneţ îndată ce acul turometrului trece de gradaţia primelor 2.000 rpm. Nu este un monument de silenţiozitate, nici la pornire şi cu atât mai puţin în sarcină, însă direcţia este suficient de sportivă cât să te ţină în priză în timp ce manevrezi de zor cutia de viteze. Treptele sunt etajate scurt şi aduc inevitabil o adevărată rafală de schimbări chiar şi de la un semafor la altul. Trenul de rulare este ferm, devenind o idée prea rigid când se optează pentru jantele de 17 inci cu talon redus.
La drum întins îşi găseşte liniştea până la viteze de autostradă şi te răsplăteşte cu un consum de carburant în jurul valorii de 5l/100 km, cu circa un litru mai puţin decât consumul real pe care l-am obţinut prin Bucureşti în modurile Normal şi Sport. Un lucru care mai poate fi îmbunătăţit este sistemul de frânare, mai ales în cazul frânărilor la viteze reduse,unde răspunsul pedalei necesită obişnuinţă- trebuie apasată cu mai multă forţă decât te-ai aşteapta.
Chiar dacă asteaptă din moment în moment să fie înlocuit în showroomuri de versiunea cu facelift, Nissan Juke este la fel de condimentat în abordare ca în prima zi când a păşit pe poarta fabricii. Unde mai pui că dealerii, în aceste condiţii, sunt dispuşi să ofere preţuri greu de refuzat pentru a-i face loc noului model!
Date tehnice | Nissan Juke |
---|---|
pret de baza | 18.090 euro cu TVA inclus |
masa proprie (kg) | 1.210 |
L/l/h (mm) | 4.135/1.765/1.565 |
volum portbagaj (L) | 620 |
combustibil | motorina |
cilindree (cmc) | 1.461 |
putere max. (kW(CP)/rpm) | 81(110)/4.000 |
cuplu max. (Nm/rpm) | 240/1.750 |
cutie de viteze/trepte | manuala/6 |
viteza maxima (km/h) | 175 |
sprint 0-100 km/h (s) | 11,2 |
consum urban/extra/mixt (L) | 4,8/3,9/4 |
norma poluare/emisii CO2 g/km | Euro5/104 |