Bucla de la Copiapo a fost ultima din cele șase probe speciale desfășurate în Chile, caravana Dakar-ului revenind pe 12 ianuarie în Argentina. După ce au făcut față provocărilor din cel mai arid deșert al lumii, piloții Vectra Racing se află, în clasamentul general al raliului, pe locurile 21 (Mani Gyenes) și 64 (Marcel Butuza).
La clasa Maraton (la această clasă concurenții nu au voie să schimbe motoarele de-a lungul celor peste 9.000 de km cât măsoară Dakar-ul), Mani Gyenes este lider, iar la clasa motoarelor de peste 450 cmc Marcel Butuza ocupă locul 14.
Deșertul Atacama este considerat a fi cel mai arid din lume, iar Dakar-ul a avut în această zonă din Chile nu mai puțin de șase probe speciale, cea mai dificilă fiind cea de pe 10 ianuarie când s-a concurat pe o distanță de 508 km. În speciala care i-a dus pe concurenți din Antofagasta în Copiapo s-a rulat într-o zonă care a făcut înconjurul lumii datorită filmului “Quantum of Solace” din seria James Bond.
După ce au trecut de această probă specială foarte lungă, în care au avut parte de foarte multă piatră și de traversări de dune, pe rideri i-a așteptat o buclă de 235 km. În această zi (11 ianuarie) când s-a concurat în cea de a noua probă specială a raliului bivouacul a rămas în Copiapo, piloții revenind după parcurgerea specialei în aceeași tabără. Această zonă din Atacama și mai ales orașul Copiapo a devenit cunoscut datorită salvării miraculoase a 33 de mineri care au rămas captivi în subteran la o adâncime de 700 m timp de 69 de zile.
Speciala a debutat cu un start în linie asemănător cu cele din competițiile de motocross și a fost marcatt în prima parte de ceață. Traseul din această zi a avut traversări de dune cu nisip fin, dar și porțiuni cu multă piatră. Mani Gyenes a încheiat speciala cu al 30-lea timp, iar Marcel Butuza s-a clasat pe 61.
Mani Gyenes: “Proba de pe 10 ianuarie a fost foarte obositoare pentru că am avut cred că pe 80% din întregul traseu (PS a măsurat 508km) piatră ascuțită. Astăzi (11 ianuarie) am avut ultima specială în deșertul Atacama însă nu a fost de loc ușor. Startul de dimineață, cel în linie ca la motocross, nu mi-a plăcut deloc pentru că în primii 30 de km nu reușeam să ne distanțăm unii de alții și mergeam în praf. Marcel a pornit foarte bine cu acest tip de start și deja pe prima dună a fost al treilea din grupa în care a luat startul. Ne-am chinuit însă astăzi și cu ceața, pentru că în primii km, pe lângă praful ridicat de ceilalți concurenți, am mai mers și în ceață și tot trebuia să ne ștergem ochelarii”.