Test drive Land Rover Discovery SD4 – Imaginația naște monștri cu bune maniere

Land Rover Discovery

Imaginația naște monștri și avem în fața ochilor un monstru aristocrat: Land Rover Discovery. Premium din cap până-n picioare, dar fără a fi prea prețios, mai ușor și mai spațios ca niciodată, Discovery, aflat la a cincea generație, păstrează tradiția off-roader-ului pur-sânge și reinventează segmentul.FOTO: Bogdan PARASCHIV.

Britanicii nu au trimis mașina asta în lume, pur și simplu, să se descurce. Înainte de lansare, au testat terenul cu un concept, Discovery Vision, prezentat în 2014 la New York. Odată ieșit de pe liniile de asamblare, Discovery a fost supus unor teste mai ceva ca pușcașii marini din forțele armate americane. Au fost 18 luni de teste intensive în peste 20 de țări, 272.000 de kilometri de drumuri de groază, acoperite de noroi, zăpadă, nisip, cu temperaturi variind între -37 și +51 de grade. Abia apoi mașinăria de off-road produsă la Halewood, Liverpool, a primit verde pentru a urca pe scena salonului de la Paris din toamna trecută și ulterior, pentru a ajunge în showroom-uri. Până la sfârșitul anului trecut, s-au comandat deja 10.000 de unități.

Land Rover Discovery

Land Rover Discovery este atractiv și agresiv, te magnetizează și te sperie cu cei aproape 5 metri ai săi (4,97 m). Un monstru pe roți, dar un monstru cu bune maniere. Solidă și flexibilă, structura noului Discovery este o combinație de oțel și aluminiu (capota, hayonul, aripile din față, plafonul), un mix care face SUV-ul cu aproape jumătate de tonă mai ușor (2115 kg), pentru un consum mai bun și o agilitate superioară. Noul Discovery, care a renunțat la imaginea de brută, pare că este la ani lumină de Discovery 4. „Aceste linii vor atrage mai mulți clienți femei”, speră cei de la Land Rover. Știm foarte bine că femeile influențează în cea mai mare parte deciziile în privința achiziționării unui vehicul.

Spatele asimetric masiv este doar o reprezentare a modului în care urmașul lui Freelander se așază pe drum. Călcând pe urmele unui model precedent pătrățos și angular, Discovery urmează acum trend-ul industriei și își îndulcește acum formele cu linii curbe, cu un aspect mai urban, mai puțin… Discover-esc.

Land Rover Discovery

Monstrul nostru ascunde sub capota dreaptă un motor Ingenium Sd4 de 2.0 litri, de nouă generație, extrem de rafinat și bine antifonat, o transmisie automată cu 8 rapoarte, 240 CP și 500 Nm.

Vedeți pe site-ul Miss Auto cum poate Land Rover Discovery să tracteze un tren!

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top