De abia ajuns în Europa, noul Mondeo propune pentru prima dată un sistem de propulsie hibrid. Este, fără îndoială, o verigă pe care mulţi clienţi o aşteptau.
Noul Mondeo este un model important pentru Ford în Europa. Sedanul de clasă medie a fost întotdeauna un
vector important pentru marcă, oferind multe dintre atributele pe care un consumator le caută la un astfel de automobil. Acum, mai mult decât oricând, odată cu oferta completată de apariţia versiunii hibrid, oricine poate
găsi o variantă Mondeo adaptată nevoilor sale.
Sistemul de propulsie al lui Mondeo Hybrid este format dintr- un motor termic de 2 litri şi două motoare electrice. Acesta este gândit să funcţioneze în paralel, adică există posibilitatea să se ruleze doar electric, o situaţie perfectă pentru aglomeraţia din mediul urban.
Motorul clasic funcţionează în ciclul Atkinson, o soluţie folosită în general în cazul ansamblurilor hibride, iar unul dintre motoarele electrice este de tracţiune şi are rolul de a suplimenta fluxul de putere şi cuplu distribuit către puntea faţă sau, după cum am spus, să pună singur în mişcare automobilul.
Şi Ford Mondeo e hibrid
Al doilea motor electric se ocupă de recuperarea energiei de frânare sau generată la decelerări.
Bateria sistemului are o capacitate de 1,4 kWh şi este montată în spatele banchetei, cu acces din portbagaj. Capacitatea portbagajului de 383 litri este bună ţinând cont de pedigree-ul modelului.
Puterea totală a pachetului termic- electric este de 187 CP, iar cuplul motor maxim de 300 Nm este distribuit către roţi prin intermediul unei transmisii cu raport variabil (CVT). Nu e chiar alegerea cuiva care ar dori să se bucure de dinamismul proverbial Mondeo dar, în acelaşi timp, oferă confort sporit pentru şofer, fie la drumuri lungi, fie pentru deplasările prin oraş. Din spatele volanului Mondeo Hybrid este interesant. Primul contact îl ai cu direcţia, cum altfel decât precisă şi comunicativă.
Este o plăcere să te aşezi la drum în compania sa, mai ales dacă acesta este compus şi din alte sectoare decât bucăţi lungi de autostradă.
În ciuda gabaritului destul de impozant, Mondeo este agil şi are o ţinută de drum care este unul dintre reperele clasei. În acelaşi timp, deplasările urbane sunt cât se poate de confortabile, chiar şi atunci când nu avem de-a face cu drumuri line ca-n palmă, Mondeo acordând atenție sportită confortului pasagerilor.
Mondeo Hybrid este o alegere interesantă mai ales pentru cei care fac un rulaj important prin oraşe.
Exploatat cu atenţie poate scoate în evidenţă marele atu: acela că rulează chiar kilometri buni în modul electric. Jocul între funcţionarea doar pe bază de tracţiune electrică şi intervenţia motorului convenţional se traduce printr- un consum de sub 7 l/100 km.
Mai mult, poţi să pleci de pe loc şi să atingi chiar şi viteza de 100 km/h fără a trezi motorul termic. Atunci să vezi imagine spectaculoasă, ruptă din filmele SF, când atingi o viteză scrisă cu trei cifre şi tot ce laşi în urmă este zgomotul anvelopelor.
Din punctul meu de vedere Mondeo Hybrid a sosit la ţanc. Este potrivit să încununeze oferta interesantă de motorizări pe benzină şi diesel şi poate fi, pe de o parte, alegerea celor atenţi la mediul înconjurător şi la problemele planetei, iar pe de altă parte o afacere bună pentru cei care doresc un vehicul cu regim special de taxare şi cu un consum moderat de resurse.