Hyundai Kona, noul SUV de clasă mică al casei coreene, a fost fotografiat în premieră în straiele versiunii finale de serie, fără camuflajul obișnuit. Premiera, în septembrie, la Frankfurt.
La nivel estetic, noul Kona face notă discordantă în gama actuală Hyundai, adoptând un limbaj de design complet nou. Singurul element preluat de la fratele mai mare i30 este grila trapezoidală „Cascade”. În schimb, noul crossover se diferențiază de restul modelelor produse de brandul coreean prin blocurile optice duble atipice, cu luminile diurne înguste, complet separate, plasate deasupra becurilor pentru faza lungă și scurtă. Dacă vreți, privit din față, Kona pare un melaj între Jeep Cherokee și Citroen C4 Cactus.
Un alt element inedit pentru un model Hyundai sunt bandourile din plastic supradimensionate care îmbracă nu doar pasajele roților și pragurile, așa cum se întâmplă de obicei în cazul crossoverelor, ci integrează inclusiv blocurile optice față și spate, prelungindu-se nefiresc de mult către extremitățile mașinii. Avantajul imediat va fi protecția oferită împotriva zgârieturilor și loviturilor minore.
În ceea ce privește platforma tehnică și motorizările, noul Hyundai Kona nu va fi la fel de revoluționar precum designul pe care îl va afișa. Astfel, noul crossover coreean va fi identic cu viitorul SUV Kia Stonic. Hyundai Kona va înlocui în gama Hyundai și monovolumul ix25, lungimea urmând să măsoare aproximativ 4,25 m, cu 20 cm peste actualul i20.
Tracțiunea va fi exclusiv față, un sistem 4×4 nefiind luat în calcul nici pentru lista de opțiuni. În ceea ce privește motorizările, Hyundai va propune o gamă restrânsă de unități turbo economice, de cilindree redusă: un diesel de 1,4 litri și 90 CP, respectiv noul T-GDI cu trei cilindri și 100 sau 120 CP, alimentat cu benzină.