Rebelul rafinat MINI Cooper Clubman, lansat în 2007, era cel mai mare MINI disponibil înaintea apariției lui Countryman în 2010. Fratele mai tânăr l-a detronat, așa că a fost nevoit să se reinventeze, într-o gamă în care modelele Mini, Cabrio, Paceman și Contryman au carisma simpaticelor păpuși Matrioșka. FOTO: Bogdan PARASCHIV.
Clubman este o reinterpretare a break-urilor practice, proiectată în segmentul premium. Formele alungite și drepte ale acestui MINI cu extra testosteron arată de parcă au fost trase cu rigla. Branhiile de pe aripile față accentuează imaginea atletică. Grila hexagonală și o capotă profilată, cu priza de aer deja familiară, demonstrează că MINI Cooper Clubman le-a pus gând rău celor pe care îi întâlnește pe autostradă. Și are tot dreptul să o facă. Motorul diesel de 2.0 litri dezvoltă 190 CP și 400 Nm. O cutie automată Steptronic cu 8 trepte transferă puterea către toate cele patru roți.
Liniile tipice modelului aflat la a doua generație cer și vopsea pe măsură. Astfel că brand-ul a rezervat trei culori acestui model. Mașina noastră de test a fost îmbrăcată în Pure Burgundy (606 euro), care îi subliniază umerii lați și silueta altetică. Poți opta și pentru un acoperiș într-o nuanță contrastantă. Jantele negre de 17 inci costă 202 euro și garantează un impact vizual fără egal.
Până nu demult, accesul în spate se făcea printr-o singură portieră care se deschidea invers, aflată pe partea dreaptă, indiferent de partea pe care se afla volanul, iar portbagajul avea o ușă care se deschidea ca una de frigider. Acum Clubman anulează asimetria și alege calea convențională pentru portiere, dar nu și pentru porbagaj. Mașina vine cu 6 uși, iar cele pentru spațiul de depozitare se deschid acum ca un șifonier, nu ca un […]