A treia generație VW Touareg va avea designul inspirat după cel al conceptului T-Prime GTE expus în 2016 la Salonul de la Beijing. Platforma MLB Evo va sta la baza noului VW Touareg 2018. Text: Manuela Piscini; Adaptare: Răzvan Măgureanu; Foto: Quattroruote
Nu putea fi un moment mai bun pentru lansarea celei de-a treia generații VW Touareg. SUV-urile de clasă mare cunosc un reviriment nu doar în SUA ci și în Europa datorită prețurilor scăzute ale combustibililor și emulației create în segment de noutățile tehnologice aduse de Volvo XC90 și Audi Q7, aflate în urmărirea bestseller-ului BMW X5. A doua generație Touareg a fost lansată în 2010, iar ciclul de viață lung de aproape 7 ani a început să își pună amprenta asupra vânzărilor. Noul Touareg va avea un calendar comun cu Porsche Cayenne, a cărui generație curentă fusese lansată tot în 2010 și care se va reînnoi tot anul acesta.
La baza ambelor modele va sta noua platformă MLB Evo care a debutat în 2015 pe noul Audi Q7 și se caracterizează printr-o masă mult mai redusă cu câteva sute de kilograme și mai multă flexibilitate. De aceea, este de așteptat ca noul Touareg să aibă o masă de sub 2 tone la gol, ceea ce reprezintă un avantaj important. Platforma MLB Evo a fost utilizată și pentru foarte scumpul Bentley Bentayga și având în vedere masa redusă va sta și la baza SUV-ului supersportiv Lamborghini Urus prevăzut pentru 2018.
Noua platformă promite pe de o parte o manevrabilitate și un confort îmbunătățite, iar pe de altă parte accesul la o propulsie Plug-In Hybrid dar și la sistemele de asistență și multimedia de ultimă oră. Linia de design va fi de asemenea inspirată de la conceptul T-Prime, cu o grilă cromată, impozantă a radiatorului, asemănătoare cu cea de la Tiguan, care pune în evidență lățimea mașinii și cu linii clare și precise. Se remarcă și proiectoarele de ceață în forma literei C și farurile și stopurile cu LED.
”Evoluția stilului VW combină formele geometrice cu ideea de precizie care caracterizează toate modelele noastre, conferind o senzualitate și o dinamică ieșită din comun”, spune Klaus Bischoff, designer-șef VW.
Interiorul lui VW Touareg se va orienta după cel al conceptului T-Prime GTE prezentat în primăvara lui 2016 la Salonul de la Beijing. Astfel, în locul indicatoarelor clasice de bord vom regăsi displayul digital de 12 inch Active Info Display, iar sistemul multimedia cu display tactil de 15 inch va putea fi comandat în toate modurile posibile: prin gesturi, comandă vocală sau comenzi tactile. Practic, cele două display-uri formează un singur display informațional pe care VW l-a numit Curved Interaction Area, fiind asemănător cu centrul de comandă a unei nave spațiale. Important de remarcat, butoanele virtuale de la sistemul multimedia sunt mai mari decât cele fizice de la modelul curent, astfel că vor fi mai ușor de vizualizat și acționat. Conținutul de pe telefonul mobil cum ar fi muzica sau fotografiile vor putea fi transferate foarte ușor în sistemul multimedia.
Ca și BMW Seria 7, viitorul VW Touareg va putea fi parcat autonom dar nu cu ajutorul cheii de contact ci printr-o aplicație de pe telefonul mobil. Conceptul T-Prime GTE expus la Beijing avea două locuri individuale în spate și o astfel de versiune luxoasă nu este exclusă. Însă, în premieră la Touareg, a treia generație va adopta și configurația cu șapte locuri mai ales că va crește în dimensiuni. Actuala generație are 4,80 metri, iar noul model se va apropia de gabaritul conceptului T-Prime dar nu va depăși 5 metri. Touareg va juca rolul de vas amiral alături de modelul paralel Atlas (peste 5 metri lungime, 7 locuri) destinat pieței SUA, dar și Rusiei și Orientului Mijlociu, alături și de viitorul VW Arteon.
În privința propulsiei, Touareg va primi noul V6 diesel de 3 litri de la Audi Q7 care livrează 272 CP în versiunea de top. Nu va lipsi însă nici versiunea de bază de 218 CP ce va trebui să suplinească actualul V6 de 3 litri și 204 CP care în multe țări, inclusiv România, a constituit motorul vânzărilor sprijinit și de o ofertă comercială foarte atractivă. Alături de diesel este așteptat și un V6 turbo pe benzină de 340 CP, dar un V8 pe benzină nu mai este în plan și niciun motor cu 4 cilindri. În schimb, va exista o versiune Plug-In Hybrid echipată cu sistemul de propulsie de la conceptul T-Prime. Un motor turbo pe benzină de 2 litri cu 252 CP și 370 Nm va fi cuplat cu un motor electric de 100 kW și 350 Nm integrat între motorul termic și cutia automată cu 8 trepte, ansamblul urmând să furnizeze 381 CP și 700 Nm. La prezentarea conceptului, VW promitea o autonomie electrică de 50 km și un consum de 2,7 l/100 km. Sistemul 4Motion cu diferențial central va asigura transmiterea puterii la toate cele patru roți, iar performanțele anunțate sunt impresionante: 0-100 km/h în 6 secunde și 224 km/h viteză maximă.
Cinci SUV-uri VW
Acesta este conceptul T-Roc, în fapt SUV-ul lui Golf care se va plasa în gamă între crossover-ul T-Cross Breeze (viitorul Polo SUV ce va debuta în 2018, model paralel cu Seat Arona și un SUV Skoda de clasă mică plasat sub viitorul Karoq). Astfel, VW va avea în gamă cinci SUV-uri: T-Cross Breeze (Polo SUV), T-Roc (Golf SUV), Tiguan, Touareg și Atlas.