Noul Fiat 500L vine în an aniversar, cu mai mult stil, mai multă carismă și cu tehnologie inovatoare. Imaginea spontană și extrovertită a mașinii, vizibilă din orice unghi, a transformat familia italiană a lui 500 într-un best-seller. Peste 430.000 de unități în versiune L s-au vândut în lumea întreagă din momentul apariției modelului în 2012.
Mai 500 ca niciodată, Fiat 500L vine acum în versiune Urban, Cross (fostul Trekking) și Wagon (disponibil și cu 7 locuri). Cu 40% dintre componente schimbate, mașina se laudă acum cu un sistem multimedia nou-nouț, cu o grilă mai robustă, faruri redesenate și o bară cu inserții cromate. Liniile orizontale din partea frontală dau senzația că mașina se așază mai sigur și mai convingător pe drum.
Când vine vorba de noile versiuni, Urban, Cross și Wagon, italienii se bat cu pumnul în piept numindu-le cu afecțiune Urban, Extra-urban și Extraordinar, fiecare dintre ele menită să atragă clienți cu tipologii total diferite. Torinezii pun la bătaie două motoare pe benzină (1.4 litri 16 V cu 95 CP, respectiv 120 CP, plus 0.9 Twinair cu 105 CP) și două unități diesel (1.3 cu 95 CP și 1.6 cu 120 CP).
Să începem așadar, cu începutul. Versiunea cea mai mică, Urban, are o lungime de 4,24 m și este cea mai apropiată de simpaticul 500 cu 2 uși, o mașinuță cât o istorie de brand auto. Carismatic și personalizabil, 500 L Urban oferă peste 37 de combinații de culori și o rulare cu stil, într-o poziție înaltă, care asigură vizibilitate în orice direcție. A fost și prima senzație atunci când m-am urcat la volanul lui 500 L în versiune Cross, cu motor 0.9 Twinair în 2 cilindri și 105 CP. Prin oraș, motorașul vocal într-un mod prietenos trage exact atât cât ai nevoie de la un semafor la altul, fără risipă de efort. Pe serpentinele din jurul orașului Torino, a trebuit să-i dau timp, să-i respect ritmul. Este poate modul său de a aștepta complimente din partea celor care au întors privirea după simpaticul 500L.
Vezi cum arată interiorul lui Fiat 500L pe site-ul MissAuto.
Sistemul multimedia, care vine în premieră la 500L, cu conectivitate Apple Car Play și compatibilitate cu Android Auto (cu posibilitate de accesare a hărților Google și informații de trafic în timp real) și un nou sistem de navigație Tom-Tom 3D, aduc MPV-ul în prezent. Volanul se așază perfect în palme, iar ecranul tactil de 7 inci răspunde ușor la comenzi, deși ai nevoie de timp ca să te obișnuiești cu meniul.
Lucrurile s-au schimbat la volanul lui L cu motor 1.4 de 95 CP. Mai receptiv și mai extrovertit, tresare la prima apăsare a accelerației și își menține ritmul alert fără să dea vreun semn de oboseală. Atacă același traseu extraurban din jurul orașului Torino mai dezinvolt și parcă pot să ghicesc că puștiul ăsta motorizat are un zâmbet larg pe chip.
Fiat se adresează acum și familiilor mari sau celor care duc la școală toți copiii din bloc. La o lungime de 4,38 m, dar cu același ampatament (2,61 m), există versiunea versatilă Wagon, cel mai compact vehicul cu 7 locuri din lume. Spoturile publicitare din momentul lansării arată copii așezați pe locurile din spate, așa că rămâne de văzut cât loc va fi acolo.
Pentru iubitorii de aventură, există fostul Trekking, actualul Cross, cel mai masculin și mai îndrăzneț model. Are jante mari, de 17 inci, gardă la sol mărită cu 25 mm, protecții din plastic pe aripi și vine cu funcții care îl fac să țină capul sus în condiții de drum în fața cărora alte vehicule ar alege să se întoarcă acasă. Din selectorul de pe consola centrală, poți să alegi mai multă aderență pe suprafețe dificile. Traction+ asigură aderență superioară în condiții de zăpadă, gheață sau noroi la viteze de până la 30 km/h. Modul Gravity Control menține viteza constantă în pantă și poate fi activat odată cu Traction+.
Torinezii vor să-și adjudece primul loc în ceea ce privește spațiul pus la dispoziția viitorilor proprietari de 500L. Versiunea Wagon deschide pentru bagaje un spațiu de 638 de litri, ajungând chiar la 1784 cu bancheta din spate rabatată. În versiune Urban, sunt disponibili 455 de litri.
Fiat a trecut la nivelul următor și în ceea ce privește siguranța, pentru că acum vine dotat cu sistemul de frânare automată (Autonomous City Brake), care intră în acțiune în caz de nevoie, la viteze mai mici de 30 km/h.
Și acum, la drum! Ne așteaptă aventura! Citiți mai multe despre Fiat 500 L în paginile revistei AutoExpert de luna viitoare. Găsiți mai multe fotografii pe site-ul MissAuto.