Mai mult spaţiu şi mai multă sportivitate. Aceasta este formula prin care Honda vrea să schimbe radical imaginea monotonă a break-urilor.
După ce ne-a obișnuit cu lecţia de design futurist aplicată pe ultimele generaţii Civic, inginerii niponi au trebuit să găsească noi oportunităţi în clasa compactă, iar rezultatul se cheamă Civic Tourer. Dacă acest nume pare exagerat atunci când facem legătura cu propulsorul de sub capotă, nu același lucru putem spune și despre felul în care japonezii au reușit să deseneze exteriorul. Mașina este construită mai elaborat decât ar fi o simplă extensie a zonei spate, iar acest lucru se vede atât prin continuitatea de care se bucură liniile ce compun acest design sofisticat, dar mai ales atunci când luăm contact cu interiorul. Spaţiul, ultima frontieră… Habitaclul păstrează în linii mari caracteristicile estetice cu tentă futuristă specifice Civic, dar aduce un plus substanţial de spaţiu ce vizează întreaga jumătate-spate a mașinii. Materialele nu sunt de top, dar calitatea fabricaţiei este bună și completată armonios de un layout interesant al planșei de bord. Vizibilitatea are de suferit către extremităţile spate, lucru care se poate rezolva însă eficient cu ajutorul sistemului video pentru marșarier, o dotare care ar trebui bifată așadar în lista de opţionale.
Dacă scaunele faţă sunt decente ca rezultat al încercării de a fi deopotrivă confortabile și eficiente la capitolul susţinere laterală, bancheta spate este o adevărată minune inginerească. Pasagerii acestor locuri beneficiază de un spaţiu suficient, în special la nivelul picioarelor. Totuși, dacă este folosită la capacitatea maximă de trei persoane, bancheta nu mai oferă confortul dorit, însă acest lucru are legătură strict cu limitările impuse de dimensiunile specifice unei mașini de clasă compactă, cum este Civic. Sistemul Magic Seats este cel care face ca bancheta să fie extrem de ușor de configurat în funcţie de necesităţi, oferind posibilitatea de a obţine un portbagaj cu podea plată sau un extra-spaţiu în habitaclu pentru obiectele foarte voluminoase. Relocarea rezervorului și avansarea acestuia undeva sub scaunele faţă a adus posibilitatea de a crea încă un spaţiu de depozitare însemnat, chiar în podeaua portbagajului. În cifre, volumul de încărcare oferit de Civic Tourer este impresionant și demn de un adevărat etalon al clasei: 1.668 de litri.
Numele Sport asociat unui motor aspirat pe benzină cu capacitatea de 1.8 litri, nu este, de cele mai multe ori, o soluţie care să ofere încredere. Cu 140 CP și o transmisie cu șase trepte etajată perfect, mașina nu se mișcă însă deloc rău. Motorul trage bine pe o plajă întinsă de turaţii, este silenţios și a dovedit că poate fi capabil de un consum apropiat de cel declarat, lucru posibil ce-i drept, în condiţii de exploatare destul de „eco“. Interesant este consumul urban ce se poate menţine fără probleme sub limita a 10 litri, un rol important avându-l aici sistemul stop-start pe care îl găsesc mai eficient și mai precis în funcţionare comparativ cu cele prezente pe compactele germane nonpremium. Și totuși, sportivitatea la care face referire denumirea mașinii nu are legătură strict cu motorizarea, ci mai degrabă, cu o sumă de aptitudini ce fac din Civic Tourer o mașină mai plăcută de condus decât sunt cele mai multe mașini din acest segment. Contribuţia la această stare o are setarea suspensiei și direcţiei, ce aduc o agilitate foarte bună în condiţiile în care confortul de rulare nu pare a fi deloc afectat. În plus, cel de la volan are posibilitatea de a interveni asupra comportamentului mașinii prin intermediul unui sistem care controlează amortizoarele spate și sistemul de direcţie, oferind trei moduri de lucru: Dynamic, Normal și Comfort. Dezvoltatorii acestui model se pare că au muncit suficient de mult cât să poată scoate pe piaţă un break interesant și suficient de pregătit care să poată pune probleme concurenţei majoritar europene. Argumentele lui Civic Tourer încep cu personalitatea, rafinamentul și caracteristicile dinamice echilibrate, dar și cu un interior la care modularitatea și oferta de spaţiu sunt gata să definească noi standarde în segment.