Mercedes-Benz încearcă marea cu degetul prin lansarea unui modul hibrid pe atât de simplu de integrat pe atât de eficient grație asocierii cu un motor diesel.
Mercedes-Benz a declarat o autonomie pur electrică pentru E 300 Bluetec Hybrid de maxim un km, o mostră de sinceritate pe care nu am avut decât să o apreciez într-un peisaj electric/hibrid populat de declarații de autonomie care dintre care mai puțin conforme cu realitatea.
Cu un acumulator electric de 0,8 kW ce alimentează un motor electric de doar 27 CP, este clar că Mercedes-Benz nu a vizat autonomia electrică. Mai degrabă interesul inginerilor Mercedes-Benz a fost acela de a integra modulul hibird în arhitectura tehnică a unui E 250 CDI cu un minim de intervenții structurale.
Prin urmare, motorul electric face corp comun cu transmisia 7G-Tronic, fiind plasat între propulsor și cutia de viteze în timp ce acumulatorul Li-ion înlocuiește bateria clasică și ocupă aproape același spațiu sub capotă.
Exact în momentul în care mă întrebam dacă singurul moment în care propulsia electrică intervine este atunci când pleci de pe loc de parcă tragi de timp, sau atunci când dai cu spatele, motorul diesel s-a oprit deși mașina se afla în mișcare.
În secunda în care am luat piciorul de pe accelerație, cu scopul de a anticipa culoarea roșie a semaforului, creierul electric al mașinii a detectat o oportunitate de a economisi. În această perioadă, pe care englezii o numesc coasting, sistemul hibrid ține în stare de funcționare toate funcțiile electrice ale mașinii ba mai mult, poate și susține perioade de accelerare la viteze mici.
Cu un acumulator electric de 0,8 kW ce alimentează un motor electric de doar 27 CP
Acest scenariu, în care motorul diesel este trimis într-o stare de latență de fiecare dată când nu este necesar, se întâmplă mult mai frecvent decât îți imaginezi și, mai important, aproape imposibil de detectat de șofer.
Efectul sistemului hibrid asupra consumului este notabil în mediul urban, acolo unde am înregistrat o medie de 6,5 l/100 km în decurs de o săptămână, perioadă în care am trecut de la un 7,5 l în condiții de trafic aglomerat până la un 4,5 l la ore târzii din noapte. Cifrele de consum la drum întins sunt comparabile cu cele ale unui 250 CDI standard, plusul de greutate de 110 kg fiind anulat ocazional de intervenția sistemului hibrid, pentru o valoare medie de 5,5 l/100 km.
Date tehnice – E300 Bluetec Hybrid: Preț de bază: 19.828 euro cu TVA inclus; masă proprie/totală (kg): 1.770/2.430; L/l/h (mm): 4.880×1.855×1.475; volum portbagaj(l): 540; combustibil: diesel/ electric; cilindree (cmc): 2.143; putere max. (kW(CP)/rpm): 180(231)/3.800; cuplu max. (Nm/rpm): 500/1.600; cutie de viteze/trepte: automată/7; viteza maximă (km/h): 242; sprint 0-100 km/h (s): 7,5; consum urban/extra/mixt: 4,1/4,1/4,1 (l); normă poluare/emisii CO2: Euro 5/107 g/km
Concluzie:
E300 Bluetec Hybrid este o mașină de imagine pentru cei care văd în sigla Hybrid o declarație de intenție. Tocmai de aceea ea are rezervată un loc de parcare în cercurile înalte ale societății, dar și în istoria tehnologiei hibride prin modul inovator în care inginerii au reușit să împacheteze sistemul electric într-un mod extrem de eficient.