Un sistem de evacuare pertinent este mai mult decât un moft, AutoExpert acceptă provocarea Topgear & Longlife.
Fără falsă modestie, am condus în cei 8 ani de presă auto mai mult de 1.000 de mașini, dar numărul celor care mi-au rămas în suflet pot fi numărate pe degete. Uitându-mă în urmă, de cele mai multe ori, plăcerea de a conduce înseamnă și sunetul evacuării.
Bineînţeles, cu excepţia V8-urilor/V12-urilor și câteva excepţii de genul Abarth, evacuările de serie sunt anesteziate și par că se chinuie chiar și la turaţii înalte. Este și cazul mașinii personale, o Mazda 3MPS care se laudă cu 260 CP oferiţi standard, dar pe care îi pune la bătaie într-o liniște deplină.
În încercarea de a remedia acest inconvenient, după îndelungi cercetări, am decis să merg pe mâna băieţilor de la Topgear&Longlife, firmă prezentă pe piaţa din Anglia încă din 1984 și care a ajuns în România începând cu anul 2011. Umblă vorba-n clubmazda.ro că acești băieţi sunt în stare să citească gândurile, colegi de forum precum Codrin sau Danny ieșind multumiţi din sediul lor cu noile eșapamente sport.
Eu îmi doream acel sunet care să nu deranjeze la turaţii joase, dar care să devină metalic acolo sus, în ture. Da, un vuiet la turaţii de peste 4.500 rpm, cu rateuri când retrogradez. Am ajuns la adresa indicată – strada Nerva Traian nr 27-33 din București, locul unde orice mașină prinde glas.
AutoExpert acceptă provocarea Topgear & Longlife
Am descoperit sisteme de fabricare versatile pentru eșapamente, o divizie custom pentru orice autoturism, dar și produse high end pe matriţă pentru mașini sport precum Porsche, Ferrari, Aston Martin sau Lamborghini. Aici am fost întâmpinat de personal englez, român și italian, toţi specializaţi în Marea Britanie.
La Topgear&Longlife ești răsfăţat cu o multitudine de opţiuni, specialiștii oferind soluţii pentru toate gusturile și toate buzunarele: de la sisteme de eșapament asemănătoare celor de fabrică OEM, până la sisteme agresive destinate circuitului. Însă, indiferent de sistemul ales, calitatea este pe primul loc, materialele folosite fiind din Inox, Titanium și Inconel.
Cu o rezistenţă incredibilă la expunerea la căldură, Inconelul este cel mai dorit material de pe piaţă. Extrem de ușor și rezistent, este folosit pe toate monoposturile de Formula 1.
Sunt foarte puţine firme specializate pe Inconel în lume, acesta fiind un material care necesită condiţii speciale și experienţă pentru a fi prelucrat corespunzător. Eșapamentul este o componentă foarte importantă și influenţează considerabil puterea, consumul de carburant, dar și plăcerea de a conduce. Am avut de ales între toba finală, sistem cat-back, sistem turbo-back, galerii de evacuare sau catalizator.
Am mers pe sistemul cat-back, păstrând dimensiunile standard ale evacuării de serie, iar rezultatul a fost peste așteptări.Ca sa termin, așa cum am început, fără falsă modestie, aș recomanda sistemele de evacuare Topgear&Longlife pentru orice mașină. Oferă-i șansa să se exprime, programează-i o vizită la Topgear&Longlife!