Fabrica Ford de la Craiova se mișcă în ritm alert, demarând producția noului propulsor EcoBoost de 1 litru. Surpriza evenimentului de lansare a fost un test cu Focus, cu noul motor sub capotă.
Luna mai a anului 2012 va rămâne marcată în istoria tinerei fabrici Ford de la Craiova drept punct de plecare pentru producția de serie a unuia dintre cele mai moderne motoare din portofoliul actual al mărcii.
Rezultatul unei investiții de aproximativ 180 milioane de Euro, noua secție de producție motoare face parte dintr-un proiect complex de modernizare și reechipare a sitului de la Craiova, care va însuma investiții totale de aproximativ 675 milioane de Euro, devenind astfel unitate de producție de talie mondială.
Noul produs este disponibil momentan în gama Focus, în versiunile de putere de 100 CP și 125 CP, dar planurile lui Ford îl dau ca sigur pe noul B-MAX și pe frații C-MAX și Grand C-MAX, urmând ca pe viitor să poposească și pe alte modele.
B-MAX va intra în producția de serie anul acesta, chiar la Craiova, iar noul motor pe benzină EcoBoost de 1 litru va fi una dintre principalele sale motorizări. Cu 100 CP sau 120 CP, el va avea prevăzut în standard și sistemul Ford Auto-Start-Stop.
Fabrica Ford de la Craiova se mișcă în ritm alert, demarând producția noului propulsor EcoBoost de 1 litru.
Pentru varianta high power cifrele ce marchează eficiența noii motorizări sunt cu adevărat interesante, emisiile de CO2 fiind de doar 114 g/km, în timp ce consumul mediu declarat de constructor este de 4,9 l/100 km. EcoBoost Când vine vorba de modelul Focus motorizat de noul EcoBoost, cifrele sunt la fel de prietenoase. Versiunea de 100 CP are un consum mediu declarat, record, de doar 4,8 l/100 km și emisii poluante de doar 109 g CO2/km.
Dacă preferați versiunea de top, cu 125 CP, consumul va crește puțin, până la valoarea medie de 5 l/100 km, iar emisiile de CO2 ajung la 114 g/km.
Care sunt secretele unui motor pe benzină pe cât de mic, pe atât de performant? În primul rând unitatea cu trei cilindri, cel mai mic motor construit de Ford momentan, este beneficiara injecției directe de combustibil și a supraalimentării cu turbosuflantă. Toate componentele au fost proiectate din start pentru a fi cât mai compacte, dar să asigure o fiabilitate cât mai bună noului produs.
De asemenea, fenomenul de downsizing a impus regândirea și reproiectarea unor subansambluri, pentru a eficientiza cât mai mult producția lui EcoBoost, dar și alegerea unor noi materiale și aliaje, mai ușoare și mai rezistente. Evenimentul de lansare a avut loc chiar într-una din halele de producție de la Craiova.
Pe lângă maimarii mărcii Ford și oficialitățile județului Dolj, lansarea i-a scos în față pe cei care se vor ocupa efectiv de asamblarea și montajul noilor propulsoare EcoBoost. Tehnicienii și șefii de producție au asistat la prezentare, primind astfel încă un imbold pentru activitatea ce urmează să o desfășoare.
Producția efectivă se va desfășura inițial într-o singură tură de lucru, dar dacă situația o va cere, fabrica are posibilitatea să funcționeze în mai multe schimburi.
Discursurile rostite de oficialii mărcii Ford au subliniat importanța pe care compania o acordă fabricii de la Craiova, Dirk Heller, directorul Ford Europa pentru producţie și operaţiuni grupuri motopropulsoare, declarând: „Momentul acesta este foarte important și marchează introducerea unui nou nivel de producţie avansată în această parte a Europei.
Cu produse de referinţă precum motorul EcoBoost 1.0 litri și noul B-MAX, care va intra în producţie spre sfârșitul acestui an
Cu produse de referinţă precum motorul EcoBoost 1.0 litri și noul B-MAX, care va intra în producţie spre sfârșitul acestui an, Craiova este foarte importantă pentru viitorul succes al Ford în Europa.” Jan Gijsen, președintele Ford România, a adăugat: “Craiova joacă un rol foarte important în reţeaua globală de producţie Ford. Investiţia noastră a transformat uzina de producţie motoare din Craiova într-una dintre cele mai competitive și moderne fabrici din industria auto. ”
Pentru ca scurta noastră vizită de la Craiova să nu fie pur „teoretică“, Ford România ne-a pregătit o surpriză, asigurându-ne transportul prin intermediul unei flote de Ford Focus sub capotele cărora se găsea… noul EcoBoost de 1 litru.
Nu cred că există om interesat de domeniul auto care, cu mâna pe inimă, să spună că n-a fost cât de cât sceptic atunci când a aflat de planurile Ford de a monta un propulsor ce nu însumează decât 999 cmc, pe un autoturism din acest segment.
După periplul București – Craiova și retur, pot spune fără teama de a greși, că noi, aștia necredincioșii, ne-am înșelat.
În versiunea de putere de 125 CP, Focus etalează exact una dintre caracteristicile care l-au impus printre compacte: dinamismul. Cu un cuplu motor maxim de 170 Nm (ce ajunge la 200 Nm cu funcția overboost), noul motor pune în evidență șasiul foarte bine echilibrat al Focus-ului.
Accelerațiile sunt de-a dreptul surprinzătoare, iar acustic, cu siguranță n-ai zice că ai sub capotă doar trei cilindri. Chiar și cu un ritm ceva mai alert de condus, motorul nu dă semne de slăbiciune, fiind înclusiv pe placul șoferilor ce nu fac din eco un deziderat.
Una peste alta, marele avantaj al EcoBoost-ului este că se dovedește polivalent, reușind un echilibru între sportivitate decentă și economicitate accentuată. Ca să nu mai vorbim de zâmbetul pe care-l vei avea când vei plăti impozitul și asigurarea auto; pentru 999 centimetri cubi.