A șasea generație VW Polo ridică standadele la un nivel nemaiîntâlnit în clasa mică. Platforma simplificată MQB A0 dedicată modelelor de clasă mică a deschis noi perspective pentru modelul de clasă mică de la VW. Primle impresii de la lansarea statică de la Berlin.
Grupul VW este recunoscut pentru faptul că dă tonul în ceea ce privește revoluția tehnologică în segmentele de volum. A șasea generație VW Polo este un nou exemplu care confirmă cele spuse mai sus. Ca și noul Seat Ibiza, noul Polo este construit pe platforma MQB A0, o versiune simplificată a lui MQB. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că MQB A0 dispune de arhitectura electronică, de pachetul de siguranță și de toate sistemele moderne de asistență existente la MQB.
În schimb, la MQB A0 suspensia spate este disponibilă doar în configurație cu punte semirigidă, nefiind oferită o soluție multilink nici pentru motorizările mai puternice. De asemenea, tracțiunea integrală nu este disponibilă opțional, dar, conform declarației lui Jurgen Stackmann, șeful de marketing și vânzări de la VW, aceasta va fi disponibilă pe alte modele de clasă mică VW fără a specifica care, însă, probabil, Stackmann se referea la viitorul suv de clasă mică VW T-Cross care este un SUV bazat pe VW Polo ce va fi lansat la mijlocul lui 2018.
De altfel, Herbert Diess, şeful mărcii VW, a anunţat că VW va avea 19 SUV-uri pe toate continentele până în 2020, care vor reprezenta 40% din toată gama VW.
De asemenea, noul Polo va avea doar caroserie cu cinci uși pentru piața europeană, cea cu trei uși nemaifiind oferită. Nu sunt planificate nici alte versiuni de caroserie în Europa dar în America de Sud va fi oferit un Polo sedan.
Platforma MQB A0 a deschis noi perspective pentru Polo, consolele fiind mai scurte. Cu o lungime de 4.053 mm, Polo este la fel de lung ca şi Dacia Sandero. Astfel, cu o lungime mai mare cu numai 81 mm faţă de vechea generaţie, ampatamentul a crescut cu nu mai puțin de 94 mm până la valoarea de 2.564 mm. La prima probă de ședere pe bancheta din spate, o persoană de 1,80 metri înălțime ca subsemnatul mai are încă trei degete între genunchi și spătarul scaunului față, iar la cap mai sunt două degete până la plafon deși înălțimea s-a redus cu 7 mm la 1.446 mm. Apoi, surprinde foarte plăcut lățimea mare a mașinii care a crescut cu 69 mm la 1.751 mm. Practic, simți că ai mult mai mult loc în zona umerilor atât în față cât și în spate. Categoric, Polo este o mică mașină mare.
Și portbagajul a crescut în volum substanțial cu 71 litri ajungând la 351 litri. Practic, portbagajul este mai mare decât la Golf IV și de altfel și interiorul este cel puțin la fel de spațios ca al lui Golf IV. Bancheta se rabate de la butonul clasic de la spătar, se creează o suprafață continuă prin rabatere dar aceasta nu este perfect plană.
Mașinile expuse la lansarea oficială au fost Polo Highline, R-Line, GTI și seria specială Beats.
La Highline, bancheta spate este excelent profilată, oferind o ședere foarte confortabilă. De asemenea, poziția de condus este joasă și scaunele față oferă o susținere excelentă. Materialele din zona superioară a bordului sunt moi și plăcute la atingere. La fel ca la Golf, sub linia mediană a bordului, mai puțin vizibilă, predomină plasticele tari. Însă interiorul degajă un feeling de calitate care nu este întâlnit în nicio altă mașină de clasă mică.
Planșa de bord este complet nouă, având consola centrală orientată spre șofer. Integrat elegant în bord este noul sistem multimedia cu ecran tactil de 8 inch în versiunea de top care dispune de o grafică nouă și meniuri îmbunătățite. Opțional, se oferă indicatoare digitale fiind disponibilă a doua generație a sistemului Active Info Display. VW nu a anunțat dimensiunea noului ecran însă la prima vedere pare puțin mai mic decât 12,3 inch. Forma acestuia este însă mai potrivită pentru integrarea în zona indicatoarelor de bord având colțurile de sus ușor teșite. De asemenea, acum se afișează în stânga și în dreapta indicatoarelor digitale afișajul digital pentru temperatura motorului respectiv pentru nivelul de combustibil. Vizibilitatea de jur împrejur este foarte bună inclusiv spre spate, deoarece montanții față și central sunt relativ subțiri, iar cel spate nu este foarte lat.
Designul exterior nu este revoluționar continuând filozofia VW cu linii clare și precise. Însă linia dublă laterală, din care cea inferioară se întinde de la faruri şi continuă în dreptul clanțelor până în spate conferă o notă de distincție. Nouă este și pleoapa cu care se continuă capota în grila radiatorului.
Toate sistemele de asistență moderne de la Golf sunt prezente și la Polo, acesta fiind un alt avantaj al platformei MQB A0.
Gama de motoare cuprinde șase motorizări pe benzină: 1.0 MPI aspirat cu 65 și 75 CP, 1.0 TSI turbo cu 95 și 115 CP și noul 1.5 TSI cu 150 CP. 1.0 TSI și 1.5 TSI pot fi combinate opțional cu transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte.
Afacerea Dieselgate i-a făcut mai circumspecți pe cei de la VW în privinţa gamei diesel. Se oferă doar două dieseluri ambele de 1,6 litri cu puteri moderate de 80 și 95 CP ambele dotate cu catalizator SCR.
Noul Polo GTI prezentat și el cu ocazia lansării gamei Polo va avea un motor de 2 litri și 200 CP combinat cu transmisie manuală cu 6 trepte sau automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj. Oficialii VW au explicat că au optat pentru trecerea la un motor mai mare pentru că au în vizor cu noul Polo GTI pe Mini Cooper S.
Polo GTI urmează filozofia lui Golf GTI cu banda roșie în grila radiatorului și tapițeria de stofă cu design de tablă de șah. De asemenea, atrage atenția designul luminilor de zi cu LED elegant integrate în faruri.
Noul Polo va debuta în România în octombrie. Deocamdată nu s-au anunțat prețurile dar în Germania cel mai ieftin Polo 1.0 65 CP pornește de la 12.975 euro.
CORESPONDENȚĂ DE LA BERLIN