Test drive Opel Insignia 2017 – Parola de accces în clasa premium

Opel Insignia

Are un vecin un Opel Insignia din 2010. Roșu. Îl parchează în fața casei, cu două roți pe trotuar. Îl știu de când l-a adus acasă cu numere roșii. I-am zis că e o mașină frumoasă și m-a întrebat dacă am planuri în seara aia. La naiba, era un compliment pentru mașină, nu pentru el. Și oricum, cred că și-ar roade unghiile de invidie dacă ar vedea ce conduc acum. Este noua generație Opel Insignia. FOTO: Opel.

Opel Insignia 2017 se reinventează la 9 ani de la lansare și pare mai pregătit ca niciodată pentru bătălia din segmentul D, acolo unde îl așteaptă cu săbiile scoase din teacă Skoda Superb, Ford Mondeo, Mazda 6 sau Volkswagen Passat.

Opel Insignia

Insignia este acum mai mare în orice direcție, este mai joasă, mai spațioasă, mai generoasă când vine vorba de dotări și mai suplă (Grand Sport cu până la 175 de kilograme, iar Grand Tourer cu până la 200 de kilograme) față de generația anterioară. Pentru că stai mai jos în ea, trebuie să ai peste 1,90 metri ca să te apropii cu capul de plafonul sedanului cu siluetă de coupe în patru uși, desi acesta estecoborât acum cu 29 de milimetri. Pasagerii care iau loc în spate, indiferent de înălțimea lor, sunt răsfățați cu un sistem de încălzire pentru banchetă și cu un spațiu XXL la genunchi.

Desenat urmând liniile conceptului Monza prezentat în 2013 la Salonul Auto de la Frankfurt, Insignia cel cu design dramatic, pare sportiv și agresiv chiar și atunci când nu este. Din profil, nervurile care taie portierele îi dau o alură alungită, grațioasă.

Trei motorizări am avut pe mână la primele teste naționale cu Opel Insignia.

Primul este sedanul cu motor 1.5 litri pe benzină și 165 de cai putere, o mașină care pare o carte câștigătoare pentru flote, dar este calibrat și pentru familie. Toate setările, de la accelerație la frână și suspensie sunt făcute ca să nu-ți zdruncine copiii pe bancheta in spate și să nu-ți amestece pasagerii.

Mașina stă relaxată pe drum, plutește ca un fulg peste denivelări și are o minte proprie. Frânează singură dacă nu reacționezi la avertizarea sonoră, atunci când sistemul simte că te apropii cu viteză prea mare de mașina din față, iar pilotul automat adaptiv (1.000 euro) îți ia volanul din mână dacă părăsești banda de circulație fără semnal, ca și cum te-ar anunța că nu îl meriți.

Opel Insignia

Down-sizing-ul a devenit right-sizing și motorul nou livrează puterea echilibrat fără să epateze, fără să exagereze. Rămâne sus în ture, iar cutia flexibilă are rezerve și la 30 km/h în treapta a treia, fără să lase motorul să se sufoce. Aceeași treaptă și viteză aproape triplă, iar sedanul se trezește la viață în 4500 de ture. Asta poți încerca după ce ai lăsat copiii la școală.

  • Design magnetizant
  • Spațiu generos pentru pasageri
  • Funcții inovatoare de asistență și siguranță
  • Portbagaj mai mic ca al rivalilor
  • Plasticul din partea inferioară a bordului

Avem un display tactil de 8 inci, fără ramă, în consola centrală, care redă sistemul IntelliLink, simplu și intuitiv, și instrumente digitale în bord, pe un ecran LCD flancat de ceasurile convenționale.

E plastic în uși și în partea inferioară a bordului, mai puțin în zonele în care ajungi constant cu degetele sau cotul, dar de plastic scapi de la 100.000 de euro în segmentul premium.

După o pauză de condus, schimbăm foaia.

“Condu-o de parcă ai furat-o!”, spun americanii. Jur că am semnat pentru ea când am luat-o! De la 1.5 benzină, am trecut la 2.0 litri cu 260 de cai putere, expediați către toate cele patru roți prin intermediul transmisiei automate cu 8 trepte. Am plecat la drum cu o orchestră nervoasă, care sună senzațional. Dar nu vă lasați duși de val. Este doar sonorizarea sistemului audio Bose din habitaclu. În accelerare, dirijorul orchestrei pare în pragul unei crize de nervi, iar boxele te fac să crezi că tragi după tine o trenă explozivă. Pe retrogradări, parcă îi pune frână trompetistului nebun. Se aude delicios la interior.

Scaunele AGR – Aktion Gesunder Rücke (650 de euro), îmbrăcate în piele neagră, volanul încălzit, îmbrăcat și el în piele perforată, cu partea inferioară aplatizată, jantele mari de 20 de inchi și literele OPC ale pachetului sportiv de la Opel sunt garanția distracției. Au funcție de masaj scaunele AGR, preluată din segmentul premium, la porțile căreia bate acum Insignia.

Opel Insignia

Mașina cu tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului se lipește de asfalt pe viraje, se încordează rigid atât cât trebuie și nu se pierde cu firea o secundă. Doar cutia automată cu 8 trepte ezită, pentru a livra, în cele din urmă, nivelul corect de putere al motorului de 2.0 litri. 400 Nm și 260 de cai putere au pus inginerii de la Russelsheim în mașină și n-aș renunța la niciunul din herghelia asta simfonică.

Insignia Grand Sport Tourer cu 260 CP are viteza maximă de 250 km/h. Deși merg cu viteza legală, se dau mașinile la o parte din calea sedanului meu cu grilă robustă, o nervură care taie capota mare în două și faruri înguste inteligente (IntelliLux LED – 1.350 de euro) cu funcții adaptive. Cele 32 de diode LED permit rularea permanentă cu faza lungă, fără să-i orbească pe cei din sensul opus, punându-i pe aceștia într-un de umbră. Probabil că mașina pare  o bestie în retrovizoare. Mulțumesc, nu plănuiam să vă depășesc, dar acum dacă tot v-ați dat la o parte…

Se întorc capete după bomboana asta roșie cu nerv și tare aș vrea să trec prin fața casei vecinului să-i arăt că a mea e și mai frumoasă, și mai nervoasă ca a lui.

Opel Insignia

Cu această motorizare, mașina pornește de la 29.000 de euro. Pachetul cu orchestra simfonică în boxe, ADN-ul sportiv și look-ul care sperie mașini pe autostradă o împinge până la 39.240 de euro.

Atât de mult mi-a plăcut sportiva automată, încât mi-a rămas gândul la ea și nu mai știu să conduc o manuală. Îmi vine să bag în Drive schimbătorul. Dar nici versiunea de 2.0 litri cu 170 CP nu e de abandonat pe marginea drumului. Pentru că nu e nevoie să mă urc cu toată greutatea pe pedala de accelerație ca să văd cum acul vitezometrului o ia la goană în sus. Și nici nu e nevoie să te uiți acolo, pentru că sistemul head-up display (235 de euro) îți proiectează toate informațiile relevante pe parbriz.

Rafinat, deloc însetat, foarte echilibrat, motorul turbodiesel de 170 de cai livrează liniștit, fără concerte și vibrații tipice unităților diesel, chiar și când urcă în ture. Unitatea de 2.0 litri transformă Insignia într-o mașină de cursă lungă, asigurând confortul necesar la drumuri de sute de kilometri.

Această versiune pleacă de la 26.200 și poate ajunge la 35.750.

Opel-Insignia-Grand-Sport-6

La 4 metri și 90 de centimetri, nava amiral de la Opel este ușor de parcat, ușor de întors, ușor de manevrat. În premieră în gama Opel, sedanul este disponibil și cu o cameră de 360 de grade, care include, de fapt, patru camere individuale, câte una pentru fiecare parte a sedanului, amplasate pe plafon. Extrem de utilă și pentru că pavilionul redus oferă vizibilitate redusă.

Trei mașini într-una este Insignia, căreia îi poți face un transfer de personalitate trecând-o prin modurile Sport, Tour sau Normal și modificând reacția direcției, a suspensiei și a accelerației.

2017 Opel Insignia Grand SportSunt doar 490 de litri pentru bagaje în Insignia, mai puțin ca la rivalii de clasă și mai puțin ca la generația anterioară Opel Insignia. Este un spațiu care se poate accesa doar de cunoscători. Ca să nu altereze design-ul spatelui voluptuos al lui Insignia, nemții au montat sistemul de deschidere în logo-ul Opel. Există și posibilitatea deschiderii printr-o bătaie ușoară cu piciorul, sub bara de protecție. O mișcare similară, închide hayonul, dacă sistemul nu detectează vreun obstacol. Tot din portbagaj, bancheta spate se poate rabata în trei segmente.

Insignia a bătut la poarta premium și a intrat cu două roți. Are nevoie de materiale superioare la interior pentru a sări peste pragul în care își fac de cap Clasa E de la Mercedes și Seria 5 de la BMW.

Are misiune grea noul cavaler din reduta Opel. Să depășească generația anterioară, declarată “Mașina anului 2009” și care s-a vândut în 900.000 de unități, pe o piață în care mai toată lumea alege mașini compacte sau SUV-uri.

OnStar – asistent personal

Există viață și dincolo de bateria descărcată a telefonului, pentru că în Insignia ai un asistent personal. Nu, nu o să-ți aducă o cafea la birou, dar îți va putea rezerva o cameră la hotel prin intermediul booking.com, atunci când ai nevoie.Opel Insignia

Sistemul OnStar îți localizează mașina în timp real. Ți se răspunde în limba selectată de tine și poți primi o diagnoză online. Dacă mașina ta are probleme serioase, vei fi îndrumat să mergi la service sau, dacă vehiculul nu este deplasabil, îți va oferi asistență rutieră.

Poți primi destinația dorită (un restaurant, o benzinărie, o rezervare la hotel prin intermediul booking.com) direct în navigație, fără să depinzi de bateria telefonului mobil.

Ai un sentiment de siguranță cu Opel OnStar, care te poate asista și în caz de accident. Prin intermediul senzorilor de alertă, Centrul OnStar primește rapid informații referitoare la locația vehiculului, culoarea acestuia, viteza de deplasare și chiar gravitatea accidentului. Un consilier va lua legătura cu cei aflați la bord și va verifica dacă totul este în regulă. Dacă operatorul nu primește răspuns, va trimite imediat servicii de urgență.

OnStar este gratuit în perioada de probă.

Verdict AutoExpert

Opel Insignia Grand Sport vine pe lume exact atunci când modelul avea nevoie de resuscitare. Nava amiral construită la Russelsheim poate fi asul din mâneca Opel pentru a egala cifra de vânzări a generației anterioare. Cu un preț de pornire de 21.500 de euro, Insignia pleacă la război cu rivali de tradiție și, cu design-ul și dotările pe care le are la bord, pornește în cursa după clasa premium.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top