Toyota Yaris – Hibrid de clasă mică

Combinând ingeniozitatea și agilitatea cu experiența unică de condus și eficiența ce caracterizează Toyota Hybrid Sinergy Drive, Yaris Hybrid reprezintă un pas major în strategia mărcii pentru Europa.

Yaris este modelul Toyota cu cele mai bune cifre de vânzări în segmentul flotelor europene și reprezintă al doilea model, după lansarea lui Auris Hybrid, ce utilizează tehnologia HSD, aducând acest remarcabil tren de rulare în segmentul cel mai popular în rândul automobiliștilor europeni.

Versiunea hibrid moștenește ADN-ul modelului standard, oferind clienților o combinație ingenioasă între spațiu și ergonomie la interior și un nou exterior, mai avansat și mai stilat.

Aerodinamica este un element cheie pentru consumul de combustibil, iar îmbunătățiri la acest capitol au fost aduse la nivelul părții frontale și dedesubtul mașinii prin instalarea unor panouri ce dirijează curenții de aer.

2

Rezultatul acestor modificări este un coeficient aerodinamic neegalat în clasa mică: 0.286. La interior a fost utilizată culoarea albastru hibrid pentru finisaje, iar aici amintim cusăturile tapițeriei. Indicatoarele de bord sunt și ele iluminate în nuanță albastră, iar consola centrală incorporează un schimbător de viteze specific hibridelor și un sistem multimedia ce include programul de monitorizare a energiei.

Toyota Yaris – Hibrid de clasă mică

Downsizing chiar și la hibrid Yaris este primul model ce beneficiază de versiunea redusă a tehnologiei HSD. Sistemul utilizează un motor termic de doar 1,5 l (spre deosebire de cel de 1,8 l ce echipează Auris), un motor electric mai compact, un alt convertor de energie și mai puțini acumulatori. Acumulatorii prezenți la Auris numără 168 celule, spre deosebire de cele 120 utilizate pentru Yaris.3

Toate modificările au adus o reducere a masei totale a sistemului cu 42 kg față de cel existent la Auris. Rezervorul de benzină și acumulatorii au putut fi amplasați sub banchetă, fără a fi afectată capacitatea de încărcare a portbagajului sau dimensiunile spațiului rezervat pasagerilor. Alăturarea celor două tipuri de motoare are ca rezultat un grup propulsor de 74 kW (100 CP).

Testele efectuate în condiții reale de trafic în mediul urban au arătat că se poate parcurge până la 60% din totalul distanței cu motorul termic oprit. Toyota oferă cele mai mici costuri de exploatare. Primele avantaje, logice de altfel, sunt consumul redus și reducerile de taxe.

Motorul are lanț de distribuție în loc de curea, așadar nu necesită piese de schimb în plus la revizie. Până și plăcuțele de frână au o durată de viață prelungită, mulțumită frânei regenerative realizate de motorul electric. Noul Yaris Hybrid nu este un model de nișă. Este destinat unei game de clienți din diferite segmente, de la tradiționalul client de segment B și cel care caută vârful clasei, la cei cu mintea orientată către ecologie sau clienților segmentului C ce s-au reorientat.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top