Mercedes-Benz – Noua clasă C. Mercedes-Benz a comprimat cei 125 de ani de experiență în cea mai nouă generație a clasei C: motoare, transmisii și sistemul start/stop, toate au evoluat în slujba performanței și a responsabilității.
Noua generație a clasei C marchează generalizarea pachetului de măsuri BlueEFFICIENCY, toate modelele din gamă primind aportul tehnologiilor eco dezvoltate în ultimii ani de MercedesBenz. Cifrele inițiale sunt edificatoare, o scădere a consumului de până la 31% pe întreaga gamă și emisii de CO2 de 117 g/km în dreptul modelului C220 CDI.
Un rol activ în atingerea acestor performanțe îl are introducerea în echiparea standard pe toate modele din gamă a sistemului ECO Start/Stop (cu excepția modelului C300 CDI 4MATIC). Tot în scopul de a eficientiza consumul și emisiile, în viitorul apropiat toate modelele cu transmisie automată Clasa C vor beneficia de aportul celei mai noi cutii de acest tip dezvoltate de Mercedes-Benz: 7G-TRONIC PLUS (excepție face din nou C 300 CDI 4MATIC).
Toate motoarele din gama pe benzină a clasei C se folosesc de injecția directă de benzină, iar cele cu patru cilindri bifează și prezența supraalimentării. În cazul lor vorbim despre o turbină în locul soluției clasice Mercedes-Benz cu compresor, pentru a eficientiza și mai mult consumul și emisiile de CO2.
Mercedes-Benz – Noua clasă C
Modelele C 180, C 200 și C 250 au ca punct comun capacitatea cilindrică de 1.8 l și produc în ordine 156 CP, 184 CP și 204 CP. Cel mai performant motor din acest trio (C 250) este și cel mai economic, cu un comun mediu de 6.4 l și emisii de CO2 de 150 g/km. În comparație cu vechiul motor V6 cu performanțe asemănătoare vorbim despre o reducere cu 31% a consumului de combustibil.
Dacă tot am ajuns la categoria V6, vârful de gamă C 350 emite cu doar 9 g de CO2 mai mult decât C 250 și are un consum mediu comparabil, de 6.8/100 km. Raportat la performanțele promise de cei 306 CP și la capacitatea cilindrică de 3.5 l, cifrele sunt dincolo de orice comentariu. În plus, acest motor poate fi cuplat tracțiunii integrale 4MATIC, cu un impact minor asupra rezultatelor „eco“ (7.4 consum mediu și 174 g CO2).
Clasa diesel În cazul motoarelor cu patru cilindri din gama diesel, capacitatea cilindrică crește față de cele pe benzină la 2.2 l și acoperă indicativele 200 CDI/136 CP, 220 CDI/170 CP și 250 CDI/204 CP. Vectorul de imagine al acestei familii îl reprezintă modelul 220 CDI, cea mai eficientă unitate pe total în gama Clasa C. Cuplat unei transmisii manuale cu șase trepte și cu funcția ECO Start/Stop în standard, C 220 CDI are un consum mediu de 4.4 l și emisii de CO2 record de 117 g/km.
Noua Clasă C face trecerea de la transmisia automată cu cinci raporturi la cea mai nouă generație a cutiei 7G-TRONIC PLUS
Disponibil doar în combinație cu transmisia integrală 4MATIC, motorul diesel de top (C 300 CDI 4MATIC) se aliniază și el tendințelor de eficientizare exprimate de restul gamei cu un consum mediu de 7 l/100 km și emisii de 185 g CO2/km. 7G-TRONIC PLUS Noua Clasă C face trecerea de la transmisia automată cu cinci raporturi la cea mai nouă generație a cutiei 7G-TRONIC PLUS. Sufixul PLUS aduce beneficii atât în planul eficienței cât și al confortului și al performanțelor dinamice.
Trecerea prin cele șapte raporturi ale transmisiei se face fără întreruperi sesizabile ale cuplului, reacțiile la kick-down sunt mai prompte, iar fondul sonor a fost și el diminuat. ECO Start/Stop Sistemul Start/Stop nu se află la prima apariție în gama Mercedes-Benz, doar că în cazul de față vorbim despre o democratizare a acestuia. Cu excepția unei singure motorizări (300 CDI) toată gama Clasa C va beneficia de efectele „eco“ ale acestui sistem.
Principiul de funcționare este cât se poate de simplu, atunci când mașina staționează (spre exemplu la semafor) motorul este oprit pentru a nu consuma inutil combustibil. Repornirea are loc atunci când ridici piciorul de pe pedala de frână (în cazul cutiei automate) sau atunci când apeși ambreiajul (în cazul transmisiei manuale).
Această operație este realizată de un motor starter mai puternic, iar vibrațiile generate de oprire/repornire sunt aproape imperceptibile. Sistemul aduce beneficii în principal în mediu urban, acolo unde emisiile de CO2 reprezintă o problemă stringentă de mediu.