Seat gândeşte eco

Seat

Seat gândeşte eco. După ce a cucerit publicul cu personalitatea puternică a modelelor sale, SEAT aduce cu noua gamă Ecomotive o serie de modele destinate unui viitor mai verde.

Fără să ştirbească din temperamentul ce a consacrat majoritatea modelelor din portofoliu, SEAT integrează acum şi tehnologii ce-i adaugă aptitudini şi în ceea ce priveşte maximizarea eficienţei. Lupta pentru reducerea fiecărui gram de carbon emis în atmosferă şi pentru fiecare picătură de combustibil economisită este acum accentuată şi vizibilă la toate modelele din gama Ecomotive.

Seat Ibiza Ecomotive este cel mai mic model căruia i s-au aplicat noile setări

Ibiza Ecomotive este cel mai mic model căruia i s-au aplicat noile setări şi care i-au permis cu cele 89 g de CO2/km să se situeze pe primul loc în segment în ceea ce priveşte nivelul scăzut al emisiilor poluante. Principala schimbare faţă de generaţia precedentă vine de sub capotă, acolo unde vechiul propulsor 1.4 TDI cu alimentare pompă-injector a fost înlocuit de unul în trei cilindri common-rail, 1.2 TDI de 75 CP, dotat cu filtru de particule regenerativ.

Consumul mediu este de 3.4 litri, iar la acesta contribuie sistemul start-stop, shift-indicator pentru schimbarea optimă a treptelor de viteză, dar şi o serie de îmbunătăţiri ce vizează reducerea rezistenţei la înaintare.Seat

Grila radatorului a fost redesenată pentru limitarea curenţilor de aer ce intră în compartimentul motor, iar partea din spate a fost dotată cu spoiler şi deflectoare pentru pasajele roţilor, iar rezultatul este un coeficient aerodinamic (Ca) 0.30. Roţile sunt echipate cu jante de 15 inch, cu rezistenţă scăzută la rulare, iar pneurile lucrează cu o presiune de 2.9 bar pe faţă şi 2.7 bar pe spate.

Ibiza Ecomotive este disponibilă în trei versiuni de caroserie, cu trei sau cinci uşi şi estate. Dotate cu aerodinamică îmbunătăţită, şi greutate proprie redusă cele trei versiuni reuşesc menţinerea performanţelor dinamice şi chiar creşterea lor la capitolul vitezei maxime şi a demarajului pe 1000 de metri. Versiunea cu cinci uşi atinge 173 km/h, iar demarajul 0-100 km/h este de 13.9 secunde.

Seat Altea este un alt model ce a fost vizat de ambiţiile eco ale liniei Ecomotive

Altea este un alt model ce a fost vizat de ambiţiile eco ale liniei Ecomotive. Pentru a reduce cosumul şi a se situa printre campionii segmentului în ceea ce priveşte eficienţa şi nivelul scăzut al emisiilor poluante, Altea dispune de un motor turbodiesel de 1.6 litri şi 105 CP, dotat cu filtru de particule regenerativ.

Cele 119 g de CO2 emise în atmosferă şi consumul mediu de 4.5 litri sunt rezultatul tehnologiilor noi, printre care sistemul Start-Stop şi sistemul de recuperare a energiei, realizat prin mai buna gestiune a alternatorului. Viteza maximă este de 183 km/h, iar demarajul, de 11.7 secunde, fapt ce arată că noile atribute ‘’eco’’ ale lui Altea nu s-au realizat prin sacrificarea performanţelor dinamice.

Viteza maximă este de 183 km/h, iar demarajul 0-100 km/h este de 12.2 secunde, acestea fiind valori mai bune faţă de motorizările 1.9 TDI.

Consumul de carburant este de 5.2 litri în mediul urban, 4.1 litri în ciclu extraurban şi 4.5 litri în ciclu combinat.Sportivul gamei Leon Ecomotive este un alt model interesant ce beneficiază de noul trend ‘’verde’’ al lui SEAT şi beneficiar al unui nivel redus al emisiilor poluante ce îl încadrează în rândul celor mai buni performeri ai acestui segment, cu doar 99 g/km.

Motorul commonrail de 1.6 litri este şi în acest caz cel care aduce beneficiile cele mai substanţiale privind economia şi performanţele dinamice. Transmisia a fost şi ea revizuită prin schimbarea rapoartelor de demultiplicare pentru treptele a doua, a treia şi a patra, mai lungi cu 7.5%. Comparativ cu generaţia precedentă dotată cu motor 1.9 TDI, viteza maximă înregistrează un plus de 2 km/h, iar demarajul de la 80 la 120 km/h, un plus de 0.7 secunde.

Aerodinamica Seat joaca un rol important

Marea diferenţă vine însă la nivelul consumului de combustibil, redus de la 5.7 litri la 4.6 litri în ciclu urban şi de la 3.9 litri la 3.2 litri, în ciclu extraurban. În cazul lui Leon, aerodinamica joacă un rol important, aşa că revizuirea caracteristicilor exteriorului a fost făcută pentru a îmbunătăţi şi mai mult coeficientul aerodinamic, ajuns acum de la 0.33 la 0.30.3

Grila radiatorului a fost obturată în întregime, iar spoilerul limitează semnificativ cantitatea de aer care intră în compartimentul motor. Un rol important în optimizarea rezistenţei la înaintare îl au şi roţile, echipate cu pneuri speciale pentru reducere a rezistenței la rulare şi care au o presiune de 3 bari atât pe faţă cât şi pe spate. Jantele de aliaj sunt pe 15 sau 16 inch, cele de 17 fiind scoase de pe lista de opţionale ale lui Leon Ecomotive.

Greutatea proprie a maşinii a fost limitată, astfel că au fost înlăturate combinaţiile de echipamente ce tind să depăşească 1.820 kg. Jantele de aliaj de 17 şi 18 inch şi plafonul panoramic sunt dotări ce lipsesc acum din lista de opţionale a lui Leon Ecomotive. Aşa cum am văzut şi la SEAT, importanţa tehnologiilor eco-friendly este de necontestat pentru viitorul autoturismului cu propulsie convenţională, iar paşii făcuţi în acest sens au deja rezultate remarcabile.

Gama Ecomotive confirmă încă odată faptul că înalta performanţă poate exista şi împreună cu o implicare mai mare asupra conservării mediului înconjurător.

Te-ar putea interesa si

Top: consumul real pentru 18 mașini din clasa mică!

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top