Pasiunea a fost întotdeauna un element definitoriu pentru Alfa Romeo, iar odată cu noile modele acest element se reflectă și în atitudinea față de mediu. De multe ori optimizarea consumului și a emisiilor poluante se face în defavoarea calităților dinamice ale mașinilor.
Inginerii de la Alfa Romeo încearcă să ne demonstreze că termenii sportivitate și ecologie pot coexista cu succes în noile modele ale brandului italian. Cel mai nou model, Giulietta, renunță la soluțiile aspirate, depășite din punct de vedere tehnic, oferind patru motorizări supraalimentate, două pe benzină (1.4 TB 120 CP, 1.4 TB Multiair 170 CP) și două diesel (1.6 JTDM 105 CP, 2.0 JTDM 170 CP).
Toate motorizările vin în standard cu tehnologia Start&Stop care permite oprirea motorului atunci când mașina staționează, cu efecte pozitive asupra consumului de carburant și emisiilor de CO2. Cel mai puternic motor pe benzină folosește atât supraalimentarea cât și noua tehnologie MultiAir, oferind 170 CP și 250 Nm.
Aceasta tehnologie are potențialul de a revoluționa motoarele pe benzină, la fel cum acum multi ani injecția common-rail a relansat motoarele diesel. Tehnologia MultiAir permite controlul cuplului și puterii motorului, fără utilizarea directă a clapetei de accelerație, ci variind înălțimea de ridicare a supapelor de aspirație.
Avantajele țin de reducerea consumului de combustibil, a emisiilor de CO2 precum și creșterea puterii și a cuplului. A doua generație a sistemului Multijet transformă motorul diesel de top (2.0 JTDM 170 CP) în soluția ideală pentru șoferii care acoperă un număr mare de km pe an.
Cu o viteză maximă de 218 km/h și un sprint 0-100 km/h în doar 7.9 s, acest motor consumă 4.1 l/100 km și emite doar 124 g CO2/km. Filtrul DPF aflat în dotarea standard și avansatul sistem de recirculare a gazelor de eșapament asigură o filtrare foarte eficientă a particulelor nearse.
Odată cu lansarea noii Giulietta, este disponibilă și transmisia automată cu dublu-ambreiaj TCT, care împreună cu sistemul Start&Stop oferă o reducere cu 10% a emisiilor de CO2 în comparație cu o transmisie automată clasică cu convertizor de cuplu.