Deschizi ușa. În slow motion. Aștepți un scârțâit care nu mai vine. Intri. Aștepți să auzi pași în urma ta. Ușa se închide după tine. Tresari. Te așezi în fotoliul din piele bej. Bine ai venit. Te afli în castelul bântuit Rolls-Royce Ghost. FOTO: Adrian COBZAȘU.
O comoară pe roți, o mașină care spune totul despre cei care se află la bord. În spate, stă șeful. VIP-ul. Patronul. Prințul din castelul pe roți. Chiar dacă va coborî din mașină în bermude și în șlapi. Cel de la volan este la costum chiar și când sunt 40 de grade afară. El este șoferul unui om care își permite asemenea mașină.
Există totuși ceva care nu ne place la Rolls-Royce Ghost. Vă vine să credeți?
Pe site-ul MissAuto îi dezvăluim defectele!
Am fost și eu șoferul, fără costum, ce-i drept, dar sigur am avut temperatura de 40 de grade. Te trec toate apele la volanul lui Ghost, pentru că nu știi cu ce să începi. Da, are volan, are pedale, ca toate celelalte. Dar nu este ca toate celelalte. În Ghost, te bântuie gândul că trebuie să conduci altfel, să te ridici la nivelul mașinii, să-i faci plecăciuni și să-i mulțumești cu palmele împreunate, să o complimentezi, să o ridici în slăvi, ca nu cumva tiranicul și titanicul Rolls să tragă pe dreapta și să te dea jos de la volan.
Un volan subțire ca o timonă de yacht (pachetul Dynamic oferă unul mai gros și o suspensie mai fermă pentru versiunea cu ampatament scurt), dincolo de care stau în poziție de drepți, ceasurile cu înfățișare retro, care îți aduc aerul clasic și sofisticat al limuzinelor anilor ‘20. Odată cu volanul acela, ții în palme 570 de cai putere și 780 Nm, dezvoltați de monstruosul V12 de 6.6 litri (6.592 cc) cuplat la o cutie automată ZF cu 8 rapoarte. De 5 secunde are nevoie limuzina pur-sânge să ajungă de la 0 la 100 km/h. Te-ai aștepta ca asemenea colos de 2 tone și jumătate să aibă niște frâne care înfig mașina în asfalt. Ei bine, nu-l poți deranja pe VIP-ul din spate cu o frânare bruscă, așa că sistemul de frânare este echilibrat și nu permite frânări radicale decât în condiții extreme.
Super galerie foto cu Rolls-Royce Ghost
Statisticile subminează autoritatea celui îmbrăcat la costum la volan și arată că 80% dintre proprietari își conduc singuri mașina. Oare de ce fac asta când este atât de comod să stai în spate? Ghost este și prima mașină din gama Rolls-Royce care oferă plăcere la volan, spun cei de la uzina din Goodwood. Descoperi mult BMW în Rolls-Royce, companie deținută de producătorul german începând cu 1998. Sistemul iDrive este la locul lui, tehnologia Night Vision, care detectează obstacole pe timp de noapte, este la bord.
În spate, ești în siguranță, nu superi pe nimeni. Acolo toți ceilalți trebuie să aibă grijă să nu te supere pe ține. Spătarul fotoliului te îmbrățișează dincolo de montantul C, pentru ca ușa cu balamale pe rama din spate, să nu dezvăluie prețioasa încărcătură nici atunci când este complet deschisă. Se închide simplu, printr-un buton aflat în montant. Nicio secundă nu ai impresia că Ghost este mai puțin Rolls-Royce ca celelalte. Ai spațiu demn de sala de bal din castelul bântuit, de un confort sublim, de o senzație regală. Aici înțelegi de ce se construiesc Rolls-Royce-urile. În versiunea cu ampatament lung, lansată în 2011 și modernizată în 2014, la timp pentru Salonul Auto de la Geneva, ai 5 metri și 57 de centimetri de lux. Da, este luxul acela care se poate măsura în centimetri.
Rolls-Royce Ghost este cel mai accesibil dintre Rolls-uri, dar și cel mai controversat model, o versiune entry-level care taie cu o linie subțire explicația din dicționar a termenului „entry”. Este veriga lipsă dintre Seria 7 și Phantom. În Ghost, bate o inimă de BMW 760Li. Aceeași inimă, în alt corp, cu un preț dublu. Atunci ce primești pentru diferența de bani? Statutul și exclusivitatea costă!
Grila intimidantă, farurile LED subdimensionate, caroseria în două culori (există 44.000 de combinații) te fac să-ți pierzi orientarea în spațiu. Fantomatică apariție acest Ghost, spectaculoasă și scandaloasă, fioroasă și… – cuvântul pe care l-am ocolit, dar care se potrivește ca ultima piesă a unui puzzle: frumoasă! Un David al lui Michelangelo printre mașini.
Dar cât consumă mastodontul motorizat? Americanii au o vorbă: Dacă trebuie să întrebi, înseamnă că nu-ți permiți. Nimeni care dă aproximativ 300.000 de euro pe o mașină nu va suferi atunci când va vedea în bord o valoare de 25 l/100 km în mediu urban. Odată scoasă din oraș, „Fantoma” se calmează, se întinde pe asfalt, se răsfață pe benzile de circulație, se propulsează pe autostradă cu doar 17 l/100 km. Ai impresia că ești în vid, nu intră nimic prin sticla dublă a geamurilor. Denivelările drumului par doar imperfecțiuni optice, iar vântul e un […]