Un test drive cu Mercedes-Benz Clasa S, în versiune S 420 CDI poate fi comparat cu o scurtă vacanţă într-un loc exotic, în care eşti cazat la un hotel de cinci stele în regim all inclusive. Cele câteva secunde în care deschizi uşa, porneşti motorul şi îţi pui centura de siguranţă sunt suficiente pentru a te face să uiţi toate grijile cotidiene.
Dacă pielea Alcantara ce îmbrăcă jumătatea superioară a interiorului nu-ţi mai face cu ochiul după un timp, atunci televizorul, masajul din scaune şi profilele laterale ale locurilor din faţă care se întăresc în viraje îţi vor aduce aminte unde te afli. Vârful de lance al motoarelor diesel ce pot echipa un S este 420 CDI, iar acest agregat nu este unul obişnuit.
El produce un zgomot specific motoarelor diesel doar la relanti, dar chiar şi atunci unul plăcut. În sarcină, până la turaţia de 2.000 rpm, pare a fi un benzinar, urmând ca după această turaţie să se aştearnă liniştea în habitaclu. Deşi consumul nu este foarte important pentru un astfel de automobil, faptul că V8-ul de sub capotă se „hrăneşte” cu motorină înseamnă autonomie mare, confort cu alte cuvinte.
Ai impresia că peste noapte s-au asfaltat toate drumurile din ţară atunci când te afli la volanul clasei S. Chiar dacă pare ciudat, acest lucru are şi aspecte negative. Trebuie să verifici des vitezometrul, pentru că de multe ori vei rula peste viteza legală. O parte din acestă „vină” o poartă şi motorul, acestuia fiindu-i necesare numai 6.6 secunde pentru a împinge maşina la 100 km/h cu start de pe loc.
Cine zice că dieselul e leneş? Cuplul enorm este ţinut în frâu de ESP, dar acesta intervine destul de devreme în majoritatea situaţiilor. Conducând cu ESP-ul dezactivat (parţial) observi că maşina se comportă mult mai bine la viteze mici, lăsându-te, spre exemplu, să accelerezi chiar dacă ai roţile bracate.
Dacă se întâmplă să conduci S-ul într-un oraş aglomerat şi petreci mult timp în trafic, te poţi relaxa într-un mod simplu. Nu te mai întreba cine i-a dat permis de conducere celui care claxonează disperat în momentul în care intersecţia este blocată, crezând că va decongestiona traficul în acest fel, ci doar sprijină-ţi capul de tetiera moale ca o pernă dintr-un hotel de cinci stele, ce nu are din păcate bomboana de ciocolată aferentă, şi creşte puţin volumul sistemului audio ce poartă semnătura Harman/Kardon.