Eficientizarea motoarelor ce se bazează pe arderea combustibilor fosili reprezintă o prioritate pe termen scurt şi mediu, dar cu siguranță nu pot asigura viitorul automobilului.
În domeniul combustibililor alternativi, Mazda a preferat să se concentreze pe dezvoltarea alimentării cu hidrogen în conjuncție cu motorul rotativ Wankel. Spre deosebire de soluțiile bazate pe pile de combustibil sistemul de alimentare dual hidrogen-benzină promovat de Mazda se bazează pe fiabilitatea recunoscută a motoarelor cu aprindere internă.
În plus, o astfel de alimentare asigură, pe lângă o versatilitate crescută a pachetului tehnic, o autonomie ridicată. Față de prima versiune a acestui sistem, capabilă să parcurgă 100 de km exclusiv pe hidrogen, Mazda 5 Hydrogen RE se laudă cu o autonomie dublă şi o creştere a puterii motorului de peste 40%. Avantajul cuplării modului clasic de funcționare a motorului Wankel (alimentarea cu benzină) ține de acoperirea unui număr crescut de km în zonele în care infrastructura nu permite încărcarea rezervorului cu hidrogen.
Chiar dacă se încadrează în categoria conceptelor, primind acordul oficial de testare pe drumurile publice din Japonia în iunie 2008, Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid foloseşte o tehnologie ce poate fi încadrată cât de curând pe automobile de serie. Pe lângă clasicul motor rotativ Wankel, sistemul Hydrogen RE Hybrid beneficiază de aportul unui sistem hibrid bazat pe acumulatori Li-ion similar celor prezente pe automobile hibride aflate în producție.
Energia produsă de motor, precum şi cea recuperată prin frânări şi decelerări este stocată în baterii fiind folosită pentru a suplimenta capacitățile dinamice ale motorului clasic. Întreaga schemă de funcționare nu este una foarte complicata, rezervorul cu hidrogen cât şi pachetul de acumulatori fiind plasați în partea din spate a maşinii pentru a nu afecta repartiția maselor.
Chiar dacă infrastructura necesară folosirii hidrogenului la scară largă rămâne un deziderat destul de îndepărtat (mai ales în Europa), Mazda deține un avantaj considerabil în competiția combustibililor alternativi.