Piața auto internă prosperă în primele trei luni ale anului, cu creșteri evidente față de 2016, în timp ce un al doilea producător premium pătrunde în top 10. Iată cum arată vânzările pe martie 2017.
Pare că nimic nu poate opri ascensiunea pieței auto din România. Chiar și după eliminarea timbrului de mediu, vânzările de mașini noi continuă să progreseze, în pofida temerilor. Mai mult, dacă proiectul propus de RAR va fi aprobat de Parlament, iar mașinile mai vechi de 12 ani vor trebui să înnoiască ITP-ul anual, ar putea fi descurajată cumpărarea mașinilor second-hand. Vânzările mașinilor noi sunt în creștere cu 17,4% față de primele luni din 2016, cel mai mare progres fiind înregistrat de Opel: Astra reușește să urce în premieră pe podiumul segmentului compact. Însă marea știre este intrarea în top 10 a unui nou producător premium: BMW.
Mai mult, vânzările în luna martie a bavarezilor îi plasează direct pe locul 8, peste cele ale lui Mercedes-Benz. Noua Serie 5 și Seria 7 se instalează în fruntea clasei mari, respectiv a celei de lux. Ford coboară o poziție până pe trei, locul său fiind luat de VW. Nemții punctează impresionant și în clasamentul modelelor, unde SUV-ul compact Tiguan crește cu 435,2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările modelului Dacia Logan își continuă tendința de scădere, din cauza primelor două luni slabe, însă succesul modelelor Duster și mai ales Sandero permite producătorului național să-și crească vânzările în continuare.
Ford Focus coboară o poziție, locul său fiind luat de Dacia Duster, ale cărei vânzări în luna martie i-au permis să urce patru poziții, chiar dacă scad față de aceeași lună a anului trecut. Modelele din clasa mică ale Grupului VW, Skoda Rapid și mai ales VW Polo înregistrează un declin al vânzărilor față de luna martie 2016.
Datele expuse în această pagină au fost preluate din buletinul informativ publicat de APIA.
Clasament - intern | |||||
---|---|---|---|---|---|
Marca | Mar. 2017 | % Mar. 2016 | Total 2017 | 2016% | |
Producție | Dacia | n.c. | n.c. | n.c. | n.c. |
Producție | Ford | 6.832 | 54,1% | 15.4 | 9,4% |
Export | Dacia | n.c. | n.c. | n.c. | n.c. |
Export | Ford | 7.361 | 61,3% | 15.377 | 9,2% |
Clasament vânzări producători/importatori | ||||
---|---|---|---|---|
Marca | Mar. 2017 | % Mar. 2016 | Total 2017 | 2016% |
Dacia | 2.597 | 14,8% | 6.051 | 9,7% |
VW | 1.070 | 21,2% | 2.846 | 26,8% |
Ford | 827 | 50,6% | 1.744 | 31,4% |
Skoda | 810 | -6,2% | 2.178 | 3,9% |
Renault | 744 | 27,6% | 1.673 | 36,4% |
Opel | 501 | 64,8% | 1.073 | 54,4% |
Hyundai | 396 | 61% | 852 | 46,9% |
BMW | 382 | - | 638 | 9,3% |
Toyota | 380 | - | 836 | 46,9% |
Mercedes-Benz | 319 | 10,8% | 893 | 32,3% |
Rest | 2.061 | 11,8% | 4.642 | - |
Total | 10.087 | 19,9% | 23.426 | 17,4% |
Clasament vânzări modele | ||||
---|---|---|---|---|
Model | Mar. 2017 | % Mar. 2016 | Total 2017 | % 2016 |
Dacia Logan | 934 | 15,6% | 1.917 | -15,8% |
Dacia Sandero | 787 | 49,3% | 1.81 | 62% |
Dacia Duster | 481 | -11,4% | 1.14 | 7,7% |
Ford Focus | 454 | 135,2% | 816 | 66,9% |
Skoda Octavia | 346 | 7,5% | 1.035 | 9,3% |
Renault Clio | 328 | 53,3% | 738 | 41,4% |
VW Tiguan | 255 | - | 776 | 435,2% |
Dacia Logan MCV | 220 | 0,4% | 620 | 1,1% |
Skoda Rapid | 220 | -10,2% | 631 | 16,0% |
VW Polo | 219 | -33,8% | 613 | -1,1% |
Rest | 5.843 | 20,0% | 13.33 | - |
Total | 10.087 | 19,9% | 23.426 | 17,4% |