Aston Martin Valkyrie, supercarul extrem cu 1.130 CP și o greutate ce va depăși cu numai 30 kg pragul psihologic de 1.000 kg, a fost dezvăluit în versiunea finală, destinată producției de serie.
Exprimarea producție de serie este, bineînțeles, o exagare, doar 150 de unități de stradă și alte 25 pentru circuit urmând să fie fabricate, fiecare la un preț minim de 2-3 milioane de lire sterline. Primele livrări vor avea loc peste doi ani, însă, și mai interesant este că pe lista viitorilor proprietari figurează și un român. AFLĂ CINE E AICI.
Pentru a nu depăși greutatea țintă de o tonă, Valkyrie este construit în jurul unei structuri MonoCell din fibră de carbon și va afișa un raport CP/kg perfect, mai mic de 1:1. Însă, cu adevărat revoluționară este aerodinamica panourilor de sub caroserie, capabilă să genereze o apăsare aerodinamică de până la 1,8 tone și accelerații laterale de 4 g sau chiar 4,5 g.
Aston Martin Valkyrie este propulsat de un motor V12 aspirat de 6,5 litri, montat central. Dezvoltat de specialiștii de la Cosworth, acesta va dezvolta 1.130 CP și va fi cuplat la un sistem de recuperare a energiei de tip KERS care va oferi un supliment de putere, exact ca în Formula 1. Singura punte motrice va fi cea spate. Bateriile Li-Ion ultra-compacte vor fi livrate de Rimac, iar cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj va avea șapte trepte și va fi furnizată de Ricardo.
Interiorul afișează un layout minimalist, spartan chiar, cu un volan detașabil ce integrează un ecran OLED pe care sunt afișate toate informațiile vitale, inclusiv cele dedicate vitezometrului și turometrului. Alte două ecrane TFT montate la extremitățile planșei de bord afișează imaginile captate de camerele video exterioare ce înlocuiesc oglinzile retrovizoare clasice, bineînțeles, din considerente pur aerodinamice.