Dupa lansarea lui Hyundai i30 in cinci usi in 2016 si i30 Wagon la inceputul lui 2017, casa coreeana completeaza gama i30 cu noile versiuni i30 Fastback și i30 N, un model de familie cu design sportiv și hayon amplu, respectiv un hot-hatch cu 275 CP.
Conceput la Namyang, la Centrul Global de Cercetare si Dezvoltare al Hyundai Motor din Coreea, si testat la Nürburgring, i30 N este primul model al diviziei de performanta Hyundai N, construit pe platforma noii generatii i30.
Initiala „N” simbolizeaza traseul sinuos al unui circuit de curse, unde i30 N atinge niveluri maxime de tractiune si precizie. Motorul turbo de 2,0 litri genereaza o putere de pana la 275 CP si un cuplu de 353 Nm. Modelul are tractiune fata si transmisie manuala in sase trepte. Aderenta este garantata de anvelopele Hyundai N de inalta performanta, de 18 inch sau de 19 inch.
Gratie suspensiei controlate electronic (ECS), se reduce ruliul, crescand stabilitatea in viraje. Conducatorul auto are posibilitatea de a ajusta amortizoarele – de la setarea pentru deplasarile confortabile de zi cu zi, pana la cea de inalta performanta. Diferentialul electronic cu alunecare limitata (E-LSD) imbunatateste aderenta si transmite optim puterea catre fiecare roata. Pentru pasionati, controlul electronic al stabilitatii (ESC) poate fi integral decuplat.
Franele au fost concepute pentru durabilitate, cu functie de racire suplimentara prin intermediul prizelor de aer pozitionate in bara de protectie fata. Exista si cinci moduri de condus: Eco, Normal, Sport, N si N Custom, care au rolul de a schimba comportamentul autovehiculului, ajustand parametrii motorului, amortizoarele, controlul electronic al stabilitatii (ESC), diferentialul electronic cu alunecare limitata (E-LSD), sunetul, directia si sincronizarea turatiilor.
Eleganta si sportivitate
i30 Fastback dispune de un exterior elegant. Plafonul a fost coborat cu 25 mm in comparatie cu modelul i30 in cinci usi, contribuind astfel la o forma aerodinamica. Conturul atragator este completat de spoilerul spate cu forma arcuita, integrat in usa portbagajului.
“Hyundai este primul producator auto de volum care patrunde in segmentul compact cu un coupe in cinci usi,” explica Thomas Bürkle, Chief Designer al Hyundai Design Center Europe. “Pentru proiectarea i30 Fastback au fost imbinate proportiile modelelor din gama i30, fiind redusa dimensiunea grilei tip cascada si coborata linia plafonului.“
Sasiul a fost coborat cu 5 mm fata de varianta in cinci usi, iar rigiditatea suspensiei a crescut cu 15%. Aceste caracteristici ofera o experienta la volan mai agila, mentinand insa acelasi nivel de confort.
i30 Fastback ofera tehnologii noi in materie de siguranta activa. Modelul dispune de sistemul autonom de franare de urgenta (AEB), sistemul de avertizare a conducatorului auto (DAA), sistemul de asistenta pentru faza lunga (HBA), precum si de sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LKAS).
i30 Fastback poate fi echipat optional cu un ecran tactil de 8 inch asociat sistemului de navigatie, care integreaza functii avansate de conectivitate precum Apple CarPlay si Android Auto. Cele doua sisteme permit utilizatorilor conectarea dispozitivelor de tip smartphone. Navigatia este disponibila cu un abonament gratuit de sapte ani la serviciile Live, care ofera informatii actualizate despre vreme, trafic, camerele radar, precum si detalii despre punctele de interes. Mai mult, modelul dispune de un incarcator wireless cu interfata standard Qi.
Gama de motorizari include doua propulsoare turbo pe benzina cu cilindree redusa, nou lansate pe gama i30 – motorul de 1,4 T-GDi in 4 cilindri care dezvolta 140 CP si cel de 1,0 T-GDi in 3 cilindri si 120 CP (consum estimat pentru gama Hyundai i30: regim combinat 5.5 – 5.0 l/100km, nivel emisii CO2: 125 – 115 g/km*). Propulsorul 1,4 T-GDi este asociat unei transmisii manuale in sase trepte sau unei cutii cu dublu ambreiaj in sapte rapoarte, in timp ce motorul 1,0 T-GDi unei transmisii manuale in sase trepte. Ambele versiuni dispun in echiparea standard de sistemul Stop & Go (ISG).
Gama va fi ulterior extinsa prin intermediul unui motor recent dezvoltat de Hyundai – diesel de 1,6 litri in 4 cilindri, in doua variante: 110 CP si 136 CP, ambele disponibile cu o cutie manuala in sase trepte sau cu o cutie cu dublu ambreiaj in sapte rapoarte.